به گزارش ایرنا، سید شهاب‌الدین چاوشی روز پنجشنبه در همایش نویسندگان، مؤلفان و فعالان فرهنگی مکتوب در سالن اجتماعات استانداری با اشاره به اثرگذاری نوشتن، اندیشیدن و القا هنر نگارش، افزود : قلمی که در مسیر رستگاری قرار گیرد قلمی است که خداوند به آن سوگند یاد کرده است و هنوز فضیلت در قلم، نوشتن و اندیشیدن است.
وی با بیان این که امروز قدرت در اختیار قلم به دستان است، اظهارداشت: بزرگترین هنر سیاستمداران تاریخ اقناع توده مردم با هنر سخن‌وری بوده که این امر موجب ماندگاری آنان شده است.
چاوشی به هنر نگارش شهید مطهری اشاره و اضافه کرد : دست‌نوشته شهید مطهری مربوط به نیم‌قرن پیش است اما گویا وصف حال امروز و زوایای جامعه ما را واکاوی کرده است.
استاندار سمنان تصریح کرد : بزرگترین معجزه پیامبر کتاب است و این کتاب مملو از اندیشه تفکر و تعقل است.
چاوشی با بیان این که نیاز امروز تحول اجتماعی بکارگیری اندیشه‌ورزانی است که تحول و دگرگونی را با نگارش و متون خود ایجاد کنند، ادامه داد: با تکیه بر قدرت نویسندگان و خردمندان می‌توان تحول بزرگی را در جوامع رقم زد.
وی به ضرورت شناسایی و ارج نهادن مقام علم و دانش در جامعه اشاره کرد و افزود : در هر جامعه‌ای که مقام علم و دانش در آن بازشناخته شود مدارس بزرگ و دانشکده‌‌های بزرگ شکل خواهد گرفت.
استاندار سمنان با بیان اینکه هر ملتی که به اندیشه و اندیشمندان بها گذاشت به پیشرفت مطلوبی رسید، اضافه کرد: این نگاه را باید صاحبان قلم متحول کنند.
وی با تأکید بر گزیده‌گویی و گزیده نویسی نویسندگان، خاطرنشان کرد: هنر این افراد باید مختصر و مفید بنویسید چون این نسل حوصله زیاده گویی ندارند و باید در چند جمله کوتاه مقاصد بزرگی را به مخاطبان منتقل شود .
استان سمنان 72 کتابخانه ، 57 هزار و 460 اعضا دارد که که 555 هزار و 83 کتاب در دست کتاب دوستان به امانت سپرده شد.
م.ع/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.