به گزارش ایرنا همایش یاد شده با محوریت مطالبه گری اجتماعی ،مسئولیت ومشارکت اجتماعی وتوسعه پایدار عصر چهارشنبه گذشته آغاز شد و تا امروز پنجشنبه ادامه دارد.
دبیردوره ای سازمان های غیر دولتی ایران در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: هر ساله با هدف همسوکردن مواضع سازمان های مردم نهاد در حوزه هایی که می توانند نقطه نظرات مشترک داشته باشند این همایش برگزار می شود.
احمد قویدل توسعه پایدار، مطالبه گری اجتماعی، مشارکت ومسئولیت اجتماعی را از مهم ترین موضوعاتی دانست که دراین همایش مورد بررسی قرارمی گیرد.
وی افزود: در شرایط کنونی، یکی ازکلیدی ترین موضوعاتی که می بایست محور توجه مردم و دولت قرار گیرد، توسعه پایدار مشارکت اجتماعی است و همه باید تلاش کنیم تا مردم را در تشکل های متعلق به خودشان سازماندهی کنیم وبا سازمان یافتن مردم ، امکان مشارکت آنها در تعیین سرنوشت شان فراهم می شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه در ایران تشکیل و نظارت برسازمان مردم نهاد سالهاست که براساس آیین نامه ،اجرایی می شود افزود: کمک به سلیقه و رویکردهای دولت ها در حوزه اجتماعی می تواند فعالیت ها را محدود و توسعه دهد.
وی تاکید کرد: بزرگ ترین مطالبه ما تصویب قانون سازمان های مردم نهاد است.
یازدهمین همایش سراسری سازمان های غیردولتی ومردم نهاد کشور به مدت 2روز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ، صنایع ومعادن استان اصفهان وباحضور نمایندگانی از23 استان و 220کارشناس و فعال سازمان مردم نهاد برپاشده است .
سازمان‌های مردم‌نهاد یا سَمَن (NGO)در کلی‌ترین معنای خود، به سازمانی اشاره می‌کند که بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود اما نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین مردم و قوای حاکم و حتی جامعه ایفا می‌کند.
بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد، غیر انتفاعی و مستقل از دولت هستند و بودجهٔ این سازمان‌ها از راه کمک‌های مردمی و در مواردی نیز با کمک سازمان های دولتی، دولت یا ترکیبی از این روش‌ها و در قالب پروژه‌های مشترک تأمین می‌شود.
ت /7141 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.