به گزارش ایرنا ،قدرت الله ابک روز سه شنبه در نشست کمیسیون راه های استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود : باید تامین زیرساخت های لازم مانند آب و برق در محورهای مواصلاتی این استان برای کاهش تصادفات در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهارداشت: اگر تامین زیرساخت برای استراحت مسافران در 16 نقطه حادثه خیز انجام شود در کاهش آمار تصادفات محورهای مواصلاتی این استان نقش موثری دارد.
وی خاطرنشان کرد: تامین مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در کاهش تلفات به دلیل خستگی و خواب آلودگی ، واژگونی خودروها و وسایل نقلیه نقش بسیار مهمی دارد.
ابک ادامه داد:63 درصد تصادفات در استان سمنان به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.
وی اضافه کرد: حضور و تردد نیروهای راهنمایی و رانندگی ،اورژانس و راه ترابری در جاده های استان نقش مهمی در ایجاد امنیت روانی ،کاهش تخلفات و به دنبال آن کاهش تصادفات دارد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مسوولان مربوطه به بررسی و ارایه گزارش اقدامات مصوبات نشست قبل و آمار تصادفات 11 ماهه برون شهری و برنامه ریزی و تبادل نظر برای سفرهای نوروزی پرداختند.
استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد.
استان سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از 600 کیلومتر از مسیر بیش از 900 کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند و به دلیل تردد سالانه بیش از 22 میلیون نفر از جاده های سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.
همچنین سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.