اسعد خضری روز شنبه در حاشیه افتتاح این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها شامل 12طرح برق رسانی با پنج میلیارد و 865 میلیون ریال هزینه و هفت طرح ساخت و تعمیر مسکن محرومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) با یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه است.
وی بیان کرد: 39 طرح عمرانی، خدماتی، تولیدی، کشاورزی، صنعتی و روستایی نیز با صرف 365 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
خضری افزود: 35 طرح نیز در بخش عمران با 100 میلیارد ریال هزینه و چهار طرح تولیدی خدماتی، صنعتی و کشاورزی با هزینه بیش از 80 میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر افتتاح می شود.
وی افزود: طرح گازرسانی به 17 روستای منطقه دشت بیل و خط انتقال شبکه توزیع آب شهرک صنعتی نالوس با اعتبار 181 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز طی دهه فجر در اشنویه کلنگ زنی می شود.
فرماندار اشنویه گفت: طرح های گازرسانی به روستاهای بیژن آباد، گردکاشان، کهنه قلعه، بالاگیر، چهاربت وده شمس و قره سقل و 2 واحد سردخانه با ظرفیت هشت هزارو 500 تن در نالوس و یک واحد بره پرواری 600 راسی در نالوس، یک باب مسکن روستایی در سوجه، آب شرب روستای هق و 10 طرح آبیاری قطره ای و بارانی در روستاها از جمله طرح های قابل افتتاح در روستاها و بخش نالوس اشنویه به شمار می رود.
خضری گفت: سه طرح عمرانی شهرداری اشنویه و هفت واحد مسکن شهری و روستایی کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز معاینه فنی خودرو اشنویه نیز در دهه فجر افتتاح می شود.
مدیر اداره برق اشنویه نیز در حاشیه افتتاح خط 20 کیلو ولت هوایی زمین های حاج سعدین این شهر گفت: ساخت خط 20 کیلو ولت هوایی محله تاج الدین آباد و ساخت پست هوایی100 کیلو ولت آمپر 'تاج الدین آباد'، ساخت خط 30 کیلو ولت هوایی بلوار کردستان از جمله طرح های اداره برق در دهه فجر است.
حیدر دلیر افزود: با اجرای این طرح ها ولتاژ برق تعداد سه هزار و 500 خانوار شهری و روستایی تقویت شد.
وی بیان کرد: تعداد 481 خانوار شهری و روستایی که بدون انشعاب برق بودند با توسعه شبکه برق دارای انشعاب شدند.
دلیر افزود: هدف از اجرای این طرح ها افزایش پایداری شبکه، رفع حریم شبکه های توزیع، رفع ضعف ولتاژ مشترکان، تعدیل بار فیدرهای 20 کیلو ولت، ایجاد قدرت مانور و تقویت شبکه های فرسوده و قدیمی است.
از 12 تا 22 بهمن به نام دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و در این ایام مبارک همزمان با بهره برداری از طرح‌های عمرانی برنامه مختلفی نیز در شهرها و استان‌های کشور برگزار می‌شود.
اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
9870/2093
**خبر: سارا معروفی**تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.