به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته گرامی داشت پدافند غیرعامل افزود: پیشرفت فیزیکی این بیمارستان تخصصی رضایت بخش نیست و نیازمند برنامه ریزی مدون برای به ثمر نشستن این مجموعه درمانی است.
وی اظهار کرد: زمین این بیمارستان سال های گذشته به عنوان 'اورژانس هسته ای' در کنار بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک جانمایی و نقشه اجرایی آن به استان مرکزی ابلاغ شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: امکانات درمانی استان در صورت بروز هر گونه حادثه در پالایشگاه و پتروشیمی ناکافی است و لازم است در این خصوص چاره اندیشی شود.
عسگری افزود: 50 واحد بزرگ شیمیایی در استان مرکزی فعالیت دارند که این امر میزان خطر پذیری را افزایش داده و نیاز به وجود یک درمانگاه تخصصی را دوچندان می کند.
وی اظهار کرد: قرارگاه پدافند شیمیایی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی در استان مرکزی تشکیل شده تا میزان آسیب ها به کمترین میزان ممکن برسد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: استان مرکزی یکی از قطب های صنعتی کشور به شمار می رود و در کنار ظرفیت های بالقوه با تهدیدهایی نیز مواجه است، بنابراین باید کارشناسان با رصد تهدیدها، تمهیدات لازم را بیاندیشند.
عسگری گفت: باج افزارها از جمله تهدید هایی هستند که حوزه سایبری واحدهای تولیدی و صنعتی را مورد حمله قرار می دهند و در این زمینه استان مرکزی نیز مستثنی نیست.
وی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از 10 استان هسته ای کشور به شمار می رود، گفت: قرارگاه زیستی و هسته ای در این استان به منظور مقابله با تهدیدات بیوتروریستی تشکیل شده است.
عسگری افزود: حوزه اقتصادی به عنوان پاشنه آشیل؛ مورد حمله دشمنان قرار گرفته و تحریم و فشار اقتصادی عاملی برای ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت از سوی استعمارگران دنبال می شود که هدایت و برنامه ریزی منسجم اقتصادی، توطئه ها را خنثی می کند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با بیان اینکه این اداره کل 6 سال گذشته در استان فعال شده است، گفت: برنامه ریزی برای آموزش 500 نفر در دستور کار قراردارد.
عسگری افزود: انجمن علمی پدافند غیرعامل استان برای نخستین بار با فراخوان از دانشگاه ها و مراکز علمی فعال شده تا از ظرفیت تحقیقاتی دانشگاه ها نیز بهره گرفته شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: استان مرکزی در حوزه آموزش پدافند غیرعامل در میان سایر استان های کشور در سطح متوسط قرار دارد اما برنامه ریزی منسجمی برای ارتقای این جایگاه اندیشدیده شده است.
عسگری افزود: رزمایش زیستی، سایبری و هسته ای با هدف ارتقا امنیت و آمادگی دستگاه متولی از جمله برنامه های اداره کل پدافند غیرعامل استان مرکزی در سال جاری است.
گردهمایی کارشناسان دستگاهای اجرایی پدافند غیرعامل استان، گلباران قبور شهدا، راه ندازی کتابخانه انجمن علمی پدافند، گردهمایی روسای دانشگاه ها، گردهمایی پست و مخابرات در حوزه سایبری و مانور قطع برق، برخی از برنامه های تدارک شده برای هفته پدافند غیرعامل در استان مرکزی است.
6 تا 12 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.