احمدرضا لعلی نیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا در سمنان افزود : در زمان حاضر در هشت استان کشور این صندوق تشکیل شده و سایر استان ها با تامین سهم 51 درصدی خود درقالب تعاونی در تلاش برای تامین سهم مشارکت دولت برای تشکیل صندوق هستند.
وی بیان کرد: در زمان حاضر 30 هزار خانوار در قالب 150 تعاونی با سرمایه 12 میلیارد و 600میلیون تومان عضو هشت صندوق تشکیل شده در کشور مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد : با توجه به این که عمر زیادی از صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی نگذشته، مردم بهره بردار از عرصه های منابع طبیعی انگیزه لازم برای تامین مالی این صندوق را داشته اند و سهم 51 درصدی این صندوق را تامین کرده اند و این موضوع نشاندهنده استقبال بهره برداران از این صندوق است.
مجری طرح تأسیس صندوق های حمایت توسعه منابع طبیعی ادامه داد : بر اساس موازین قانونی در زمان حاضر 49 درصد سهام صندوق حمایت از توسعه ملی به وسیله دولت و 51 درصد سهام به وسیله تعاونی ها و تشکل های عرصه های منابع طبیعی تامین می شود.


وی با اشاره به ماهیت غیردولتی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی، بیان کرد: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با هدف توسعه سرمایه گذاری اقتصادی و اجتماعی در عرصه های منابع طبیعی شروع به فعالیت کرده است.
لعلی نیا با اشاره به شعار امسال منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مبنی بر «منابع طبیعی با مردم برای مردم» گفت : مشارکت مردمی در قالب صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی نقش تاثیرگذاری در توسعه و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی دارد.
وی با بیان اینکه صندوق بهترین بستر است تا دولت وظیفه حاکمیتی خود و نقاط اشتراک منافع خود با مردم در عرصه های منابع طبیعی را پیدا کند، ایجاد انگیزه در بهره برداران برای فعالیت در عرصه های منابع طبیعی در راستای سیاست حاکمیت را از دیگر مزایای تشکیل صندوق برشمرد.
به گزارش ایرنا، مشاور رئیس سازمان جنگلها و مجری طرح تأسیس صندوق های حمایت توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری برای حضور در هفتمین کمیته تخصصی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی به سمنان آمد.
صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در راستای ماده 12 قانون تشکیل جهادکشاورزی در هشت استان کشور شامل سمنان ، کرمان ، یزد ، اصفهان ، چهارمحال وبختیاری ،هرمزگان ، فارس تشکیل شده است، اولین مجمع صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان در خرداد 96 با آورده بیش از 10 میلیارد ریال تشکیل شد.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، فقط 352 هزار هکتار مناطق جنگلی و 3.7 میلیون هکتار مرتع است و از 5.2 میلیون هکتار بیابان سمنان 1.2 میلیون هکتار مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی در 20 نقطه است.
6103/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.