به گزارش ایرنا، سید حسن سبزواری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: در چند سال اخیر هشت زورخانه در استان سمنان در حال احداث است که زورخانه شهرهای شاهرود و سمنان افتتاح شده و زورخانه شهرهای دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر و مجن در حال تکمیل است.
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی زورخانه گرمسار 90 درصد و مهدی‌شهر 60 درصد است، اضافه کرد: در دیدار روزهای اخیر با مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ساخت زورخانه در شهرستان میامی نیز در دستور کار قرار گرفت.
سبزواری، از فعالیت 2 هزار ورزشکار باستانی و پهلوانی تحت‌نظر این هیات در استان سمنان خبر داد و گفت: ورزشکاران سازمان‌یافته و بیمه شده در این رشته بیش از 600 نفر هستند و آمار بیمه‌شدگان این رشته ورزشی با اتخاذ ساز و کارها سیر صعودی دارد.
وی، استقبال از این رشته ورزشی را در کشور مطلوب عنوان و بیان کرد: رشته‌های زورخانه‌ای از سن پیش از هفت‌سالگی تا سن 80 سالگی ورزشکار جذب می‌کند، اما حضور در مسابقات از سن هشت تا 60 سالگی ممکن است.
رییس هیات ورزش‌های پهلوانی و باستانی استان سمنان بیان کرد: در یک رتبه‌بندی در سال 95، استان سمنان رتبه پنج کشور را کسب کرد و 9 نفر در سال‌جاری مدال طلا و نقره کشوری را کسب کردند و سه نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
وی با بیان اینکه استان سمنان اکنون دبیرخانه و مرکز فعالیت پنج استان در این رشته ورزشی است، بیان کرد: در اسفند 95، فدراسیون کل کشور را به هفت منطقه تقسیم کرد که منطقه یک شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان بود که سمنان به عنوان دبیرخانه و مرکز فعالیت این پنج استان معرفی شد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 30 هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد که 2 هزار نفر در رشته باستانی، پهلوانی فعالند، تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته این رشته ورزشی بیش از 600 نفر است، تجهیز و تکمیل زورخانه گرمسار و مهدی‌شهر از مهمترین مطالبات اعضای هیات رشته ورزشی پهلوی باستانی است.
م ع /6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.