حمیدرضا حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تسهیلاتی به عنوان سرمایه در گردش به میزان 40 میلیارد ریال ویژه عشایر در استان سمنان جذب شده که مرحله توزیع آن نیز آغاز شده است.
حسینی اضافه کرد: این تسهیلات با هدف تامین علوفه به منظور افزایش زنجیره‌ای تولید گوشت قرمز در بین عشایر استان سمنان درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به تولید سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز از سوی عشایر استان سمنان، بیان کرد: هدف از این تسهیلات افزایش تولید گوشت عشایر استان به میزان 720 تن فراتر از تولید سالانه است.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان خاطرنشان کرد: با هدف تامین نقدینگی برای عشایر استان 38 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد بین عشایر استان توزیع می شود.
وی با اشاره به ارایه این تسهیلات با عنوان سهل‌الوصول با دوره بازگشت پنجساله، گفت: عشایر برای دریافت این تسهیلات می توانند ضامن بانکی همدیگر باشند و از نظر وثیقه برای این تسهیلات عشایر مشکلی ندارند.
حسینی با اشاره به افتتاح 19 طرح اداره کل امور عشایری استان سمنان در دهه فجر انقلاب اسلامی در حوزه تامین آب، گفت: برای اجرای این طرح ها 6 میلیارد ریال هزینه شده است، این طرح‌ها 57 شغل به صورت مستقیم و 113 شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد کرده‌است.
وی با توجه به تاثیر خشکسالی و کاهش بارندگی در تامین علوفه عشایر استان، یادآور شد: در پی فقر مراتع به ویژه در مناطق قشلاقی به خاطر کمبود بارندگی، از مرداد 96 با هدف تامین علوفه، تعلیف دستچین آغاز شد.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان ادامه داد: 10 هزار تن جو یارانه‌دار و پنج هزار و 500 تن جو مدت‌دار در بین عشایر استان سمنان امسال توزیع شد و تا فروردین 97 نیز 15 هزار و 500 تن علوفه تا پایان دوره قشلاقی عشایر استان به صورت متناوب توزیع می شود.
خشکسالی و کاهش آب‌دهی 10 تا 100 درصدب حدود نیمی از منابع آبی یکی از معضلات عشایر استان سمنان است، آب مورد نیاز بیش از سه هزار نفر جمعیت عشایر سمنان از 130 چشمه، قنات و چاه تامین می شود، عشایر استان با داشتن بیش از یک میلیون راس دام سبک، سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
6103 تهیه و انتشار: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.