به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: برق رسانی به یک هزار خانواده روستایی، 100حلقه چاه کشاورزی، نصب 600 کنتور هوشمند صنعتی، نصب یک هزار و 200 کنتور هوشمند کشاورزی از جمله این طرح ها است.
جلال زراعت پیشه افزود: علاوه بر طرح های توسعه ای ،پروژه های دیگری برای پایداری توزیع برق در شهرستان شیراز با هزینه 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: افتتاح طرح افزایش پایداری شبکه ، اصلاح و رفع یک هزار و 440 عیب حاد و بحرانی، سرویس بیش از 890 پست زمینی و بیش از 200 پست هوایی ،تعویض پایه ها و پست های فرسوده، آزادسازی 20 هزار اصله درخت درگیر با شبکه و اصلاح و نگهداری شبکه به منظور ارتقاء کیفیت خدمات نیز از جمله کارهای دیگر انجام شده است.
زراعت پیشه اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی سروستان در مساحت هشت هکتار در مسیر جاده سروستان به سمت شیراز با سرمایه 200 میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که به مناسبت دهه فجر افتتاح شد، طرحی که 100 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ساخت این نیروگاه مشارکت داشته اند.
فرماندار شیراز در ادامه این مراسم گفت:دستاورد ارزشمند برق رسانی به روستاهای بیش از ده خانوار کار بسیار با اهمیتی است که در استان فارس انجام شده است .
حیدر عالیشوندی افزود: خوشبختانه در بین دستگاههای اجرایی، مردم در اداره برق با مشکلات کمتری روبرو هستند که به ساختار مناسبی که از ابتدا در حوزه توزیع نیروی برق ترسیم شده برمی گردد.
وی ادامه داد: حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر و گذر از انرژی های فسیلی امر اجتناب ناپذیری است که باید مدنظر قرار گیرد و ضروری است که استفاده از روش های علمی موجود نظیر نصب پنل های خورشیدی برای تولید برق میان عموم مردم فراگیر شود به گونه ای که هر خانواده برق مورد نیاز خود را تامین و حتی مازاد آن را نیز به فروش برساند.
9873 / 2027
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.