محمد همتیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اعتبارات دولتی در مدیریت و توسعه شهرهای این استان بسیار محدود است و شهرداران باید منابع مالی جایگزین را برای افزایش رفاه اجتماعی در اولویت قرار دهند.
وی اظهارداشت : در بخش های مختلف دستگاه های خدمات رسان، اعتبارات مختلفی برای جذب وجود دارد که اعضای شورای شهر و شهرداران استان باید برای به دست آوردن این منابع تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد : اعضای شورای شهر باید تجهیز و نوسازی امکان تفریحی و فرهنگی شهرها، زیباسازی ورودی و خروجی شهر و حفظ و حراست از حریم شهرها را مدنظر قرار دهند تا افراد گردشگر با ورد به شهر در تعطیلات نوروزی سال 1397، جذب زیبایی آن شوند.
همتیان ادامه داد : نگاه علمی به مدیریت شهری نیاز به آموزش جدی اعضا شوراها بوده و با گذشت حدود 6 ماه از آغاز بکار پنجمین دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا در کشور، تعدادی از شهرداران اعتبارات دولتی برای افزایش رفاه اجتماعی در مناطق مختلف استان مطالبه می کنند.
وی تصریح کرد: در 2 سال گذشته بیش از 300 میلیارد ریال برای جذب گردشگر و افزایش اشتغال در بخش شهری استان اعتبار هزینه شد که نتیجه آن اسکان خدود 120 هزار نفر در 10 ماهه شسال جاری بوده است.
معاون استانداری سمنان بیان داشت : مدیریت صحیح هزینه ها با افزایش بهره وری از ظرفیت ها و سرمایه های محدود موجود باید مدنظر مدیران در بحث رفاه اجتماعی در شهرسمنان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 ، 560 هزار و 502 نفر از مردم استان در مناطق شهری و 141 هزار و 858 نفر در مناطق روستایی زندگی می کنند.
استان سمنان 20 شهر دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.