سید شهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : باید با مطالعات و بررسی تجربه سایر استان ها بتوانیم برای اقتصاد مقاومتی طرح و الگویی مناسب طراحی کرد.
وی اظهارداشت : به طور حتم با ظرفیت هایی که در استان سمنان وجود دارد خواهیم توانست در اقتصاد مقاومتی که محوریت آن گردشگری و رونق بخش صنعت و معدن است، رشد چشمگیری داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا باید توسعه اقتصاد خرد و معیشتی را به عنوان اقدامی که می تواند مشکلات مردم به خصوص قشرهای کم درآمد را برطرف نماید، در دستور کار باشد.
چاوشی با بیان این که فقط 10 درصد درآمد سمنان از بخش گردشگری است ،اضافه کرد: باید از میراث تاریخی، طبیعی و میزان تردد زایران حرم امام رضا(ع) برای افزایش اشتغال در استان تلاش کرد.
استاندار سمنان اضافه کرد: به طورحتم با حفظ ظرفیت های گردشگری موجود استان و شناخت ظرفیت های جدید، درآمد و اشتغال زایی از این محل افزایش می یابد.
وی ادامه داد : حمایت های اقتصادی باید در بخش های صورت گیرد تا بتواند معیشت آحاد مردم را رونق بخشد و از وضعیت کنونی خارج کند.
استاندار سمنان گفت : امیدواریم در سال های آینده با ارائه برنامه های عملی در این خصوص شاهد تحولی در اقتصاد مقاومتی استان باشیم.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.