ایرج کارخایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای سطح‌بندی و مراکز ثقل استان سمنان نیازمند کمی‌سازی معیارها و شاخص‌های کیفی هستیم که این موضوع باتوجه به دستورالعمل سازمان پدافند غیرعامل در دستور کار کمیته پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی قرار می‌گیرد.
وی گفت: با توجه به تهدیدات مختلف، محدودیت منابع و تخصیص اعتبار و محدودیت زمانی انجام اقدامات پدافند غیرعامل ایجاب می‌کند بر اساس قانون ارجحیت مراکز حیاتی و خدماتی بر اساس درجه اهمیت سطح‌بندی و اولویت‌گذاری شوند و انجام اقدامات پدافند غیرعامل به ترتیب در مراکز حیاتی، حساس و مهم و قابل حفاظت انجام شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان خاطرنشان کرد: سطح بندی مراکز ثقل استان در راستای اهداف پدافند غیرعامل است و باید بیشتر در برنامه‌ریزی‌های دستگاه های اجرایی حیاتی قرارگیرد.
وی، سطح بندی و اولویت‌گذاری مراکز، اماکن و زیرساخت های استان سمنان را در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل از اولویت های مهم دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری ها برای صیانت از زیرساخت ها و سرمایه های ملی در برابر تهدیدات مختلف دشمن است و این امر ایجاب می کند مراکز ثقل بر اساس درجه اهمیت سطح بندی و اولویت‌بندی شوند.
کارخایی افزود: اولویت بندی یکی از اساسی ترین کارها در کسب موفقیت و تسریع در دستیابی به اهداف ترسیم شده در هر دستگاه و سازمان است، براساس قانون ارجحیت چنانچه مدیران در نظام برنامه ریزی و فعالیت ها را بر اساس درجه اهمیت آن اولویت‌گذاری کنند، موفقیت بیشتری را کسب خواهد کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان تاکید کرد: مدیران باید بر اساس ارجحیت، اماکن و زیرساختها را با توجه به درجه اهمیت آنها اولویت‌گذاری و سطح‌بندی کنند تا به‌دلیل محدودیت منابع و اعتبارات اقدامات پدافندغیرعامل در مراکز حیاتی و حساس اجرایی شود.
پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.
تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در حال حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در حال حاضر به رعایت آن از سوی دستگاه های نظراتی و اجرایی وابسته است.
6103 تهیه و انتشار: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.