منوچهر صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا توسعه همه جانبه صادرات کالا را اجتناب ناپذیر دانست و افزود : در زمان حاضر تلاش برای افزایش تولید ناخالص ملی ضروری است و باید تلاش کرد به این امر مهم دست یافت.
وی با تاکید به ادامه تلاش و عزم ملی در شکوفایی اقتصاد کشور و استان اظهارداشت : در سال ‌جاری بیش از نیمی از کالاهای صادراتی استان، محصولات صنعتی بوده و در کشور بیش از 24 میلیارد دلار کالا به کشورهای جهان صادر شده است.
وی با بیان این که سرانه صادراتی کالا 800 دلار است، ادامه داد : باید با هم افزایی و همکاری در استان سمنان این سرانه را به 2 برابر افزایش دهیم.
صادقی خاطرنشان کرد : در هشت ماه سال جاری، 281 هزار و 429 تن کالا از گمرک این استان صادر شده است که ارزش دلاری آن به بیش از 119 میلیون دلار می رسد.
وی ادامه داد : ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی 423 دلار بوده و کالاهای استان به 37 کشور جهان صادر می شود که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل از نظر وزنی 28 درصد و از نظر دلاری 26درصد افزایش داشته است.
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان با اشاره به کاهش صادرات کالا در کشور و رشد آن در سمنان، بیان کرد: هم افزایی موجود در استان عرصه را برای فعالان اقتصادی مهیا کرده است.
وی به شفاف بودن آمار صادرات کشاورزی در سال‌جاری اشاره و تصریح کرد : در سال های گذشته آمار روشنی از توسعه صادرات در بخش کشاورزی در دست نبوده اما در سال‌جاری، تاکنون بخش کشاورزی شاهد شکوفایی سه میلیون دلاری بوده است.
در سال جاری 281 هزار تن کالا به ارزش 119 میلیون دلار کالا از استان صادر شده است که از نظر وزنی 28درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.