سهراب پسندیده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها در زمینه کارخانه خوراک دام و طیور، ذرت خشک کنی، طرح فراوری و بسته بندی ذرت علوفه ای و نیز بسته بندی گوشت در نقاط مختلف استان بوده و زمینه اشتغال 50 نفر را فراهم می کند.
وی افزود: این طرح ها با همکاری بخش خصوصی، سازمان جهاد کشاورزی و بانک های عامل در شهرستان های ایلام، دره شهر و چرداول اجرا و برای ساخت این طرح ها 93 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری شده که 40 میلیارد آن از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.
پسندیده یاداور شد: احداث سیلوی ذخیره گندم نیز یکی از طرح های زیرمجموعه این بخش بود که هفته دولت به بهره برداری رسید.
وی هدف از اجرای این طرح ها را جذب مواد خام و کاهش ضایعات محصولات و فرآورده های کشاورزی ذکر کرد و گفت: برنامه هدف سازمان برای جذب مواد خام 33 هزار و 711 تن و کاهش ضایعات به مقدار سه هزار و 371 تن است.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: با افتتاح و آغاز به کار این طرح ها در مجموع 49 هزار تن مواد خام جذب می شود که این مقدار 45 درصد بیشتر از هدف تعیین شده است و کاهش ضایعات به سه هزار و 150 تن می رسد که هفت درصد کمتر از سقف مشخص شده است.
پسندیده اظهار کرد: راه اندازی این طرح ها موجب تحرک و پویایی استان در بخش های کشاورزی و دامی و رونق تولیدات این حوزه را در پی خواهد داشت و از خروج محصولات خام دامی و کشاورزی از استان جلوگیری می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.