مهدی نوروزی روز سه شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا با اشاره به ضرورت دایر شدن مراکز نمایندگی پزشکی قانونی در شهرهای استان سمنان ، افزود : با راه‌اندازی این نمایندگی در شاهرود که 15 سال از آغاز ساخت آن می گذرد، نیاز مردم برای مراجعات به مرکز سمنان و مراکز دیگر کاهش می‌یابد.
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه استانی در بحث تامین اعتبار برای راه اندازی نمایندگی پزشکی قانونی در شهرستان های مهدیشهر، میامی و سرخه، اظهار داشت : تامین و تزریق اعتبار موردنیاز به این مراکز، در بهبود روند خدمت‌رسانی اثرگذار است.
نوروزی با بیان این که توجه برخی استان‌ها به تخصیص اعتبار ویژه به این مراکز، در مستقل بودن و بی‌نیازی آنان به مراکز پزشکی قانونی استان‌های دیگر موثر بوده است، اضافه کرد : باید با هم افزایی و تلاش مسوولان استانی، این امر، در استان سمنان هم نهادینه شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان همچنین با اشاره به نیمه تمام ماندن طرح پزشکی قانونی شاهرود ، افزود : با توجه به ملی بودن این طرح و تخصصیص اعتبار ملی، باید سازمان برنامه و بودجه و مدیریت برنامه‌ریزی برای اتمام این طرح ورود کند.
وی با اشاره به سیاست دولت در تکمیل طرح های ‌های نیمه تمام، اظهار داشت: سرعت بخشیدن در تخصیص اعتبار به این مجموعه که پنج درصد تا تکمیل فاصله دارد، کمک بزرگی در امر خدمت‌رسانی به مردم است.
نوروزی همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت مالی از نیروهای متخصص پزشک در این بخش ، خاطرنشان کرد : تامین نیاز مالی پزشکان این حوزه با توجه به سختی کار و شرایط متفاوت فعالیت‌های آنان، باید در اولویت توجه مسوولان قرار گیرد.
وی تصریح کرد : یکی از دلایل خالی بودن ردیف شغلی این نهاد، دریافتی کم و فشار بیش از حد فعالیت این حوزه است که باعث عدم جذب نیروهای انسانی متخصص می‌شود.
به گزارش ایرنا، خدمات پزشکی قانونی شامل کارشناسی تصادفات ، منازعات، حوادث کار ، فرزندخواندگی، استعلاجی‌‌ها، آزمایش‌های تشخیصی می‌باشد و بخش کوچکی از فعالیت‌های پزشکی قانون متوجه معاینه اجساد است.
پزشکی قانونی تنها سازمانی است که بیش از 60 درصد از ردیف شغلی آن خالی است ؛ در شهرستان سمنان تنها سه پزشک متخصص در این حوزه مشغول خدمت هستند. سختی کار و دریافتی کم مانع از جذب پزشکان براب فعالیت در این حوزه می‌شود.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان هشت شهرستان دارد.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.