هیوا لهونیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم از یک میلیون و 570 مگاوات ساعت در مدت مشابه در سال 95، به یک میلیون و 701 مگاوات ساعت در سال 96 رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تعرفه خانگی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود چهار درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در 9 ماهه اول سال 95 در مجموع حدود 9 هزار و 800 انشعاب واگذار شده بود که با افزایش حدود 34 درصدی به حدود 13 هزار و 100 انشعاب در سال 96 رسیده است.
وی گفت: بررسی آمار واگذاری انشعاب برق در سال 96 بیانگر آن است که در 9 ماهه اول سال 96 به نسبت مدت مشابه سال گذشته فروش انشعاب تعرفه خانگی با 6،33 درصد افزایش مواجه شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز فروش انشعاب به نسبت سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است ادامه داد: این رقم از 172 انشعاب در سال 95 به 346 انشعاب در سال 96 رسیده است.
لهونیان اضافه کرد: رشد انشعابات تجاری کردستان نیز در سال جاری، 22،5 درصد بوده است.
وی در خصوص تغییرات مصرف در تعرفه های مختلف هم یادآور شد: در بازه زمانی یاد شده تعرفه صنعتی با 16 درصد افزایش، بالاترین افزایش مصرف را در سال جاری داشته است و تعرفه های روشنایی معابر، عمومی و تجاری نیز در رده های بعدی افزایش مصرف قرار دارند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به مصوبه اخیر دولت مبنی بر واگذاری انشعاب غیر دائم به مشترکان نواحی منفصل شهری به عنوان یکی از عوامل مهم رشد تقاضای انشعاب در سال جاری اشاره و اظهار کرد: بعد از ابلاغ این قانون، شاهد مراجعه زیاد ساکنان این مناطق، برای دریافت انشعاب غیر دائم در شهرستان ها بوده ایم.
لهونیان با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق کردستان خدمت رسانی به مشترکان برای تأمین برق مستمر و پایدار را از اهداف اصلی خود می داند، اظهار امیدواری کرد: مجموعه اقدامات انجام شده موجب رضایتمندی بیشتر مشترکان و شهروندان استان شود.
وی به اقدامات انجام شده این شرکت در راستای توسعه شبکه برق استان نیز اشاره کرد و افزود: امسال حدود 61 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 50 کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث و 300 دستگاه ترانسفورماتور در مناطق مختلف استان نصب شده است.
617 هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بهره می برند.
حدود 84 درصد از مشترکان استان مربوط به بخش خانگی، 11 درصد تجاری، حدود سه درصد عمومی و 2 درصد نیز بخش های صنعتی و کشاورزی هستند.
خبرنگار: وریا کرمی** انتشار: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.