به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عباس امینی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: در فرودین ماه 142 موردازدواج و 32 طلاق ، اردیبهشت 151 ازدواج و 48 طلاق و خرداد و نیز 61 ازدواج و 51 مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسید.
به گفته وی در تیر ماه امسال 134 ازدواج و 49 طلاق ، مرداد ماه 169 ازدواج و 66 طلاق و شهریور هم 220 ازدواج و 56 طلاق در شاهرود به ثبت رسید.
وی اظهارداشت : در مهر ماه 34 ازدواج و 35 طلاق ، آبان 31 ازدواج و 37 طلاق و آذرماه نیز 164 ازدواج و 34 طلاق ثبت شد.
امام جمعه شاهرود یکی از علت های آمار بالای طلاق در شاهرود را ثبت طلاق زوج های سایر شهرستان ها در شاهرود خواند و گفت : اکنون در شهرستان گرمسار دفتر طلاق وجود ندارد و در شهرستان سمنان فقط یک مورد دفتر ثبت طلاق فعالیت دارد.
وی با بیان این که در شهرستان دامغان یک دفتر طلاق وجود دارد، افزود : در دیگر شهرستان ها دفتر طلاق وجود ندارد و به همین خاطر کسانی که خواهان ثبت طلاق خود هستند به شاهرود عزیمت می کنند.
امینی خاطرنشان کرد : اکنون در شاهرود چهار دفتر ثبت طلاق وجود دارد و بتازگی در روستای قلعه نو و خرقان نیز یک دفتر دیگر راه اندازی شده که تاکنون 25 طلاق را ثبت کرده است.
وی ادامه داد : بسیاری از مردم به خاطر نگرانی از مسایل حیثیتی ،طلاق ها را در شهرستان محل سکونت خود ثبت نمی کنند و به همین خاطر آن را درشاهرود ثبت می کنند.
امام جمعه شاهرودبا بیان این که دستکم 30 درصد طلاق های ثبت شده در این شهرستان به شاهرود مربوط نیست ، گفت : مسوولان باید در این خصوص تدابیری بیاندیشند تا میزان طلاق ها در کشور سیر صعودی نداشته باشد.
وی هزینه ثبت طلاق و ازدواج را تقریبا مساوی با هم خواند و گفت: از 460 هزار تومان هزینه ثبت طلاق ، 60 هزارتومان حق دولت است و 400 هزارتومان به سردفتر تعلق می گیرد.
حجت الاسلام امینی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شاهرود خواست ، راهکارهایی برای کاهش تعداد آمار طلاق طرح کنند.
شهرستان شاهرود با 220 هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا *** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.