امیرحسین شاه حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از یکهزار هکتار از عرصه های طبیعی آرادان را عرصه های بیابانی تشکیل می دهدکه 300 هکتار آن به دلیل قاچاق بی رویه تاغ و کمبود آب در کانون فرسایش بادی قرار دارند.
وی اظهارداشت : از 20 هزار هکتار از عرصه های طبیعی آرادان فقط 2 نیروی انسانی حفاظت می کنند که باید با با تخصیص به موقع اعتبار و مجوز جذب نیرو برای رفع این مشکل اقدام کرد.
وی تصریح کرد : باید مراجع قضایی و انتظامی استان سمنان برای جلوگیری از روند افزایشی قاچاق تاغ در عرصه های بیابانی آرادان با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان همکاری بیشتری داشته باشند.
شاه حسینی اضافه کرد : تدوین قانون جامع برای جلوگیری از قاچاق بی رویه تاغ از عرصه های بیابانی از مطالبات همیشگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از نمایندگان مجلس بوده است که باید مسوولان امر برای تدوین این قانون جامع در کمترین زمان ممکن تلاش کنند.
رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری آرادان خاطرنشان کرد : در 10 سال گذشته بیش از پنج تن تاغ از عرصه های بیابانی این شهرستان قاچاق شد و ادامه این روند روز افزون می تواند آرادان را به کانون ریزگردها تبدیل کند.
شاه حسینی اضافه کرد : 2 کانون فرساش بادی در شهرستان آرادان وجود دارد و افزایش پوشش گیاهی و همچنین مهر و موم چاه و قنات های غیرمجاز برای جلوگیری از روند فرسایشی زمین از اقدامات موثر برای جلوگیری از بحران پدیده بیابانزایی در این شهرستان است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.