سیدحسن میرعماد روز سه‌ شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود : یک‌هزار و 241 تن گوشت منجمد، هزار تن ذرت، 2 هزار و 240 تن جو ، 76 هزار و 890 تن گندم در انبار استان برای شب عید و مواقع ضروری ذخیره شده است.
وی با بیان این که به منظور تامین کالای اساسی و با تصمیم دولت شرایط خوبی در کاهش تعرفه تخم‌مرغ ایجاد شده است، اضافه کرد : از امروز تخم‌مرغ را به قیمت مصوب هر کیلو پنج هزار و 500 تومان از فروشگاه‌های استان عرضه می شود.
میرعماد میزان تولید تولید تخم‌مرغ در استان را 70 تن در روز ذکر کرد و یادآور شد : بیش از 50 درصد تولید، مازاد نیاز استان است که به استان‌های همجوار و به ویژه تهران صادر می‌شود.
وی تصریح کرد : همچنین قیمت هر کیلوگرم مرغ هفت هزار و 490 تومان اعلام و در بازار عرضه می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: در بحث میوه شب عید 800 تن پرتقال و 250 تن سیب پیش‌بینی شده که خرید آن انجام شده و به موقع وارد استان خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بیش از 900 تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید پیش‌بینی شده که در ایام پایانی سال وارد بازار می‌شود تا قیمت این محصولات تنظیم و تصویب شود.
یش‌بینی می‌شود میزان تولید تخم‌مرغ در استان سمنان تا پایان سال‌جاری به 17 هزار تن برسد، استان سمنان تأمین کننده تخم‌مرغ بازارهای تهران است . استان سمنان بیش از 45 واحد مرغداری فعالیت دارد.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.