عبدالله دامغانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : یکی از فعالیت‌های این سازمان برای تامین زیربنای لازم مهندسی اجتماعی باهدف سهولت فعالیت های کشاورزی و تولید بیشتر در اراضی، احداث راه های بین مزارع است.
وی اظهار داشت : در این استان بیش 2 هزار و 300 کیلومتر از جاده های بین مزارع استان نیازمند بازسازی است و از سال 1379 تاکنون در حدود 855 کیلومتر عملیات احداث جاده بین مزارع در سطح اراضی سمنان اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد : راه دسترسی آسان به مزارع ، سهولت رفت و آمد ماشین های کاشت، داشت و برداشت و بازار رسانی محصولات کشاورزی از فواید احداث جاده بین مزارع است .
دامغانیان ادامه داد : یکی از چشم اندازهای برنامه ششم توسعه ،احداث یک هزار و470 کیلومتر راه های بین مزارع در استان سمنان است و برای تکمیل این طرح 12 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبارپیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 95-96 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.