محمد سعیدی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: 200 هزار قطعه مرغ صنعتی هم در این راستا، روانه کشتارگاه شد تا آزمایشات لازم بر روی آنان انجام شود.
وی با اشاره به تلاش پیشگیرانه این نهاد برای جلوگیری از انتقال این بیماری به استان، خاطرنشان کرد: سمنان سال گذشته جزو 6 استانی بوده که درگیر بیماری‌های آنفولانزا نشده است.
سعیدی به تشکیل ستاد آنفولانزا به ریاست استاندار سمنان با بیش از 30 مصوبه اشاره و اظهار داشت: تأکید بر همکاری دستگاه‌های نیروی انتظامی و حمل و نقل و پایانه‌ها برای هم افزایی بیشتر در کنترل جاده‌ای از مواردی بود که در این جلسات به آن پرداخته شد.
وی با اشاره به کنترل تردد جاده‌ای که محموله طیور و فرآورده‌های مرتبط را حمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این نظارت‌ها، محموله خودروهای حمل طیور از حیث دارا بودن مجوز بهداشتی کنترل ‌شدند تا طیور بیمار منتقل نشود.
وی با بیان این که تجهیز مرغداری‌ها هم با رویکرد رفع نواقص، در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماریهای طیور، مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: مجموع اقدامات و تلاش برای بهبود وضعیت ساختاری گامی برای فعالیت بهتر و بسته شدن راه نفوذ میکروب‌های این بیماری بوده است.
ظرفیت سالانه جوجه ریزی مرغ گوشتی در استان سمنان بیش از 50 میلیون قطعه است که 70 درصد آن مازاد نیاز استان بوده و نیاز بازار استان سمنان را تامین می‌کند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.