به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، حسن هاشم زاده افزود: طی برقراری گشت کنترل و تردد اداره دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی استان سمنان برای تشدید ضوابط بهداشتی قرنطینه ای در2 ماه آذر و دی، 616 خودروی حمل دام و فرآورده های مرتبط دامی از جمله دام سنگین و سبک، مرغ زنده، شترمرغ، پولت تخم گذار، شیرخام، تخم مرغ خوراکی و آلایش غیرخوراکی دام، بازدید و 34 خودروی فاقد مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه ای شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی توقیف شد.
وی گفت: اداره دامپزشکی استان سمنان برای حفظ و حراست از بهداشت عمومی جامعه در برابر تهدیداتی مانند بیماری های مشترک بین انسان و دام، بر تمام محموله های دام و فرآورده های مرتبط نظارت های دقیق بهداشتی را اعمال می کند.
هاشمی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و نوع محموله ها، کیفیت بازرسی ها متفاوت است، گفت: کارشناسان دامپزشکی در مواجهه با محموله های گوناگون با توجه به استانداردهای خاص آن محموله، اقدام به بازرسی بهداشتی می کنند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان تاکید کرد: با نظارت های مستمر و کنترل محموله های وارد شده به استان، سلامت آن ها بررسی و تأیید شده و سپس وارد چرخه مصرف می می شوند.
2 میلیون و 300 راس دام در استان سمنان وجود دارد که علاوه بر تامین نیاز استان، به استان های همجوار نیز ارسال می شود.
در استان سمنان از ابتدای سال تا مهر95 حدود 250 هزار تن فراورده خام دامی تولید و 20 هزار گواهی حمل و نقل دام صادر شده است.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.