علی اصغر مجد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 60 روستای بالای 20 خانوار براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 در دامغان وجود دارد که از این تعداد 20 روستا با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه است.
وی اظهارداشت : باوجود طبیعت منحصر به فرد مناطق روستایی دامغان اما هیچگونه هتل و اقامتگاه با کیفیتی برای جذب گردشگر دراین شهرستان وجود ندارد و دولت بایبد با اتحاذ تدابیر منسجم برای رفعاین معضل اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد : عرصه های بیابانی و نمکزارهای دامغان و همچنین مناطق سردسیری این شهرستان ظرفیتی مطلوبی برای جذب گردشگر در استان سمنان برخوردار بوده اما تاکنون به دلایل مختلف از این ظرفیت برای کاهش آماربیکاری استفاده نشده است.
مجد با تاکید بر لزوم توجه به بخش گردشگری در روستاهای دامغان ، ادامه داد : توسعه بخش گردشگری و اجرای واحدهای بوم گردی از اولویت های مهمی است که باید با جدیت در این شهرستان دنبال شود.
وی اجرای طرح های بوم گردی و احداث واحدهای گردشگری و اقامتی را در ارتقا وضعیت اقتصادی و معیشتی روستاییان دامغان موثر دانست و اضافه کرد: اجرای چنین طرح هایی بایستی متناسب با بافت، معماری سنتی و شرایط روستاهای این شهرستان باشد.
فرماندار دامغان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره و ایجاد زیرساخت های مناسب می تواند زمینه اجرای چنین طرح هایی را در روستاهای دامغان فراهم کند و این امر، معیشت بهتر مردم مناطق روستایی را به همراه دارد.
649 آثار تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه های باستانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، قلعه سارو ، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مسجد امام ، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی شاخص در فهرست ملی است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.