علیرضا ایزدپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات این نهاد برای کاهش آمار اعتیاد و طلاق در سمنان افزود: تدوین و اجرای برنامه اصولی برای کاهش این 2 معضل به عنوان مهم‌ترین آسیب شناسایی شده‌، از برنامه‌هایی است که سازمان بهزیستی در کنار سایر حوزه‌های مرتبط، برای مهار آن تلاش می‌کنند.
وی اظهارداشت : ارایه آموزش‌های کاربردی پیش از ازدواج و زندگی خانوادگی از مهم ترین برنامه‌های در دست اجرا است که درکاهش و‌رفع معضل طلاق اثرگذار است.
وی به تلاش این سازمان برای فراهم کردن بستر اشتغال برای مددجویان اشاره و اضافه کرد: سال گذشته 15 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال مددجویان این استان اختصاص یافت که برای امسال این اعتبار به 65 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی با بیان این که اعتبار تعیین شده برای ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار، معلولان و معتادان بهبودیافته است، اضافه کرد: اقداماتی برای متقاضیان اشتغال مددجویان صورت گرفته و برنامه‌هایی نیز در دست بررسی است.
ایزدپور تعداد افراد تحت حمایت بخش توانبخشی این سازمان را 14 هزار معلول اعلام و یادآور شد: از این تعداد بیش از2 درصد معلولیت شدید دارند.
وی به خدمات این سازمان در حوزه‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: در حوزه زنان سرپرست خانوار بیش از یک هزار و 500 خانوار و در بخش مهد‌کودک 135 مهد با 6 هزار کودک تحت نظارت و حمایت این اداره کل هستند.
به گزارش ایرنا: 14هزار معلول در استان سمنان شناسایی شدند که بیش از 2 درصد آنان معلولیت شدید دارند و خدمات مختلفی را از این سازمان دریافت می‌کنند ؛ در حال حاضر حدود 80 نفر متقاضی اشتغال در حوزه معتادان بهبودیافته در استان سمنان هستند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.