منوچهر صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با با بیان این که این رقم مبین میزان تاثیرگذاری این بخش بر اقتصاد سمنان است، افزود : امروز دیگر با اتکا به اقتصاد نفتی نمی توان کشور را اداره کرد بنابراین باید به بخش معدن این استان توجه اساسی کنیم.
وی اظهارداشت : برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در سمنان باید از تمام ظرفیت های معدنی بهره گرفت و رفع مشکل کم آبی در تعدادی از معادن و راه اندازی واحدهای فرآوری نمونه از اقدامات اثر بخش برای کاهش آمار بیکاری در استان است.
صادقی خاطرنشان کرد : سمنان بیش از 14 درصد از کل معادن کشور را در اختیار دارد اما به دلیل مشکلات زیرساختی ، سهم این بخش در کاهش آمار بیکاری در استان بسیار کم رنگ است.
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان با بیان این که 40 درصد از واحدهای معدنی این استان به دلیل کمبود آب، خام فروشی و نبود بازار فروش نیمه فعال است، خاطرنشان کرد : فقط در 2 سال گذشته 15 واحد معدنی استان به دلیل کمبود آب تعطیل شد.
وی تعداد شاغلان در واحدهای معدنی سمنان را دستکم 22 هزار نفر اعلام و اضافه کرد : معضل کمبود آب دلیل اصلی در اجرایی نشدن طرح های توسعه ای در بخش معدن سمنان است.
صادقی تصریح کرد: بیش از90 واحد معدنی این استان اکنون با مشکل نقدینگی، نبود بازار فروش و خام فروشی مواجه بوده که افزایش میزان صادرات مواد معدنی از سمنان به خارج از کشور در گرو رفع مشکلات این واحدها است.
به گزارش ایرنا، 40 درصد گچ، 60 درصد نمک ، 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغالسنگ و 20 درصد کرومیت کشور در استان سمنان اکتشاف می شود.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان اکنون 40 نوع ماده معدنی و سالانه نزدیک به 16 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.