سیدجواد رضوی روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود : این تسهیلات به صورت هدفمند و با عنایت به رونق کارگاه‌های در حال فعالیت و همچنین مشاغل خانگی زیر پوشش این نهاد با هدف توانمند کردن مددجویان پرداخت شده است.
وی با بیان این که در این مدت 2 هزار و 442 مددجو مهارت فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند، اظهارداشت : در مجموع 776 مورد مهارت‌آموزی، 296 مورد کارآفرینی و 193 حرفه‌آموزی دانش‌آموزی بوده که با هدف خروج آنان از چرخه حمایتی این نهاد ارایه شده است.
وی همچنین به ایجاد 111 فرصت شغلی از طریق کاریابی به مددجویان استان اشاره و اضافه کرد: 94 فرصت شغلی در این بخش فصلی و 17 فرصت پایدار بوده است.
رضوی فرصت شغلی ایجاد شده برای مددجویان استان را در هشت ماهه امسال 742مورد ذکر کرد و یادآور شد : اشتغالزایی ایجاد شده دراین مدت 117 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با تاکید بر لزوم نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال مددجویان، تصریح کرد : ناظران و کارشناسان فنی این نهاد در مدت یاد شده برای پایدارسازی مشاغل 2 هزار و 765 مورد نظارت و بازدید داشته‌اند.
به گزارش ایرنا، کمیته امداد استان سمنان در 6 ماهه نخست سال 95، تعداد 162 فقره وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد و 945 میلیون ریال به مددجویان طرح‌های خودکفایی پرداخت کرده است.
22 هزار و 756 نفر معادل سه درصد جمعیت استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند و ازخدمات این نهاد بهره مند می‌شوند از این تعداد هشت هزار و 600 خانوار در قالب 13 هزار و 640 نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.