عباس اهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این اقدام برای جهت‌دهی تسهیلات اشتغال به مشاغل زودبازده و دارای بازار مناسب و همچنین رسمیت بخشیدن به مشاغل کوچک و خانگی اجراشده است.
وی بابیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات 36 ماهه و با سود چهار درصد به صورت قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت می شود گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته درزمینهٔ اشتغال‌زایی، توسعه مشاغل خانگی یکی از راه‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان بیکار است.
اهرابی درباره علت استقبال نکردن مددجویان از طرح‌های مشاغل خانگی در بین مددجویان گفت: سقف پایین وام‌های مشاغل خانگی یکی از دلایل این موضوع بود به‌طوری‌که از سال 94 تاکنون فقط 186 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد متقاضی دریافت این تسهیلات بودند.
اهرابی افزود: در سال 94، 9 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به مددجویان این استان اختصاص یافت که تاکنون هفت میلیارد و 420 میلیون ریال آن جذب‌شده است.
وی بابیان اینکه متقاضیان می‌توانند با ارائه طرح و ایده خود به کمیته امداد، نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند اضافه کرد: متقاضیان مشاغل خانگی پس از ارائه طرح و سپس ارزیابی کمیته امداد این استان نسبت به شرایط منطقه و همچنین توانایی فرد، از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.
وی تأکید بر اینکه تسهیلات مشاغل خانگی صرفاً برای طرح‌هایی پرداخت می‌شود که برای محصول یا خدمت ارائه‌شده، بازار مناسب داشته باشند اظهارکرد: این نهاد در صورت عدم توانایی افراد در اجرای شغل موردنظر آموزش‌های رایگان به آنها ارائه می‌دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طرح‌های مشاغل خانگی از سال 90، بعد از تصویب قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به دلیل به‌صرفه و زودبازده بودن موردتوجه این نهاد قرار گرفت.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.