محمد کلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در عجب شیر با بیان اینکه توانمندسازی نیازمندان و خانواده های زیر پوشش این نهاد از اهداف اصلی کمیته امداد است افزود: در قالب صندوق قرض الحسنه امداد، علاوه بر مددجویان امداد به افراد نیازمند غیرمددجو نیز وام پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه 85 درصد این وام ها متعلق به مددجویان کمیته امداد و 15 درصد به سایر افراد نیازمند پرداخت می شود افزود: با اجرای طرح های خود اشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانوارهای نیازمند زمینه برای استقلال اقتصادی این افراد فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه در 6 ماه سال جاری بیش از 220 میلیارد ریال وام به نیازمندان پرداخت شده است اظهارکرد: سقف در نظر گرفته شده برای وام های کارگشایی 50 میلیون ریال و سقف در نظر گرفته شده برای وام های اشتغال، 200 میلیون ریال و بیشتر است.
کلامی از اجرای طرح های اشتغال توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این طرح ها از نظر تعداد 21 درصد و از نظر ریالی 47 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و یک هزار و 645 طرح اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد در 6 ماهه نخست امسال اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه در سه سال اخیر 285 طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام 300 میلیون ریال و بیشتر دریافت کرده اند، افزود: در این مدت 90 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات امدادی به این طرح ها پرداخت شده است.
وی مبلغ وام تسهیلات اشتغالی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان عجب شیر را 41 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 15درصد این مبلغ با همکاری فرمانداری شهرستان در راستای تحول اقتصادی به شهرستان تزریق خواهد شد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.