حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی مهدی نژاد روز شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا با محکوم کردن اقدام ناپسند ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسراییل افزود : اسراییل فرزند نامشروع آمریکا در منطقه است و با حمایت ایالات متحده اصل این رژیم به وجود آمده و تمام اهداف این 2 غده سرطانی مشترک است.
وی با بیان این که سیاست آمریکا به غارت بردن نفت منطقه خاورمیانه طبق برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی است، اظهارداشت: ایجاد جنگ منطقه‌ای، اختلاف بین کشورهای اسلامی و بر هم زدن امنیت خاورمیانه از جمله برنامه‌‌های ایالات متحده است.
مهدی نژاد این اقدام ترامپ را نتیجه شکست در مذاکرات و طرح‌های منطقه اعلام کرد و ادامه داد: از آنجایی که رژیم صهیونیستی در طرح‌های خاورمیانه و مذاکرات اسراییل و اعراب با شکست مواجه شده‌ هدف آخر خود را نشانه گرفتند وبیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی قرار داد.
رییس حوزه علمیه برادران استان سمنان با تأکید بر لزوم بیداری و آگاهی دولت‌های اسلامی در تقابل با این حرکت سخیف ترامپ، اضافه کرد: باید دولت‌های انقلابی تحرک بیشتری در مقابل این اقدام از خود نشان دهند.
وی با بیان این که دولت آمریکا و این رژیم با آگاهی بر تحرک نداشتن کشورهای عربی، دست به چنین اقدامی می‌زنند، ادامه داد: اکنون وظیفه جوانان مسلمان ایستادگی در برابر این زیاده‌خواهی سران ظلم و استکبار است.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ، هفته گذشته بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت که تاکنون با واکنش جهانی مواجه شده است.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.