ابوالفضل حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان این که،هنوز مفهوم اقتصاد مقاومتی را درست متوجه نشده ایم گفت: تعدای از مدیران دستگاه های اجرایی در عملیاتی کردن این طرح مهم در استان تلاش مطلوبی ندارند.
وی اظهارداشت: در بحث اقتصاد مقاومتی باید از کلی گویی پرهیز کرد و مهم ترین اقداماتی مدیران دستگاه های اجرایی باید در نشست های مختلف گزارش شود.
وی ادامه داد: رهبرانقلاب برنامه جامع اقتصادی را با درنظر گرفتن وضعیت کنونی کشور به دستگاه اجرایی ابلاغ کردند و باید مدیران ارشد استانی تمام تلاش خود را برای اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب بکار گیرند.
به گزارش ایرنا، در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بیش از 85 هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری با بخش خصوصی منعقد شد.
حسن بیگی با اشاره به مشکل کمبود آب در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: کمبود آب در سمنان بسیار جدی است و اکنون چاه های عمیق کشاورزی دربرخی مناطق به علت اضافه برداشت ها خشک شده و کشاورزان به علت اضافه برداشت آب از چاه ها، دست از کار کشیدند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون برخی کشت های پاییزه در سمنان به علت مشکل آب، انجام نشده است و با این وضعیت در سالهای آینده با مشکل جدی روبه رو خواهیم شد.
حسن بیگی افزود: برای حل مشکل آب کشاورزی باید قنات ها احیا شود و اجرای طرح سامانه های آبیاری نوین در زمین های کشاورزی مهم ترین راهبرد برای صرفه جویی در مصرف در این بخش است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
کسری مخزن آب زیرزمینی در سمنان به 143 میلیون متر مکعب در سال می رسد و در این استان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب تولید می شود که حدود 87 درصد در بخش کشاورزی، 9 درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعت و خدمات به مصرف می‌رسد. این استان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد0
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.