به گزارش ایرنا، رضا قنبرزاده روز سه شنبه در حاشیه آیین اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه پنجم کشوری در سالن کانون پرورش فکری شهر سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود : قصه گویی راهی برای بیدارسازی و تاثیرگذاری بر کودکان است.
در جشنواره بین المللی قصه گویی سمنان، 6 هزار و 737 قصه گو حضور داشتند و موضوع آزاد با درون مایه آموزشی و تربیتی، قصه های شاهنامه و ادبیات فولکور-شاهنامه از موضوعات در نظر گرفته شده برای بازگویی قصه ها بود.
قنبرزاده کودکان را آینده سازان کشور دانست و خاطرنشان کرد : قصه گویی راهی برای تربیت انسان های فرهیخته و دانش پژوه است.
وی با بیان این که سه هزار و 90 قصه گو از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آزاد در این مسابقات شرکت کرده اند، ادامه داد: سه هزار و 173 نوجوان قصه گو و 473 پدربزگ و مادربزرگ در مسابقات قصه گویی حضور داشتند.
دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت : 182مقاله مرتبط با مسابقه به دبیرخانه ارسال و 72 داستان نیز مرتبط با موضوعات مسابقه در حال بررسی است.
استاندار سمنان گفت : با وجود داستان های فراوان عبرت آموز کتاب آسمانی قرآن و ائمه اطهار(ع)، قصه های ایرانی باید به کشور های دیگر صادر شود.
محمدرضا خباز با بیان این که آموزش به کودکان در قالب قصه بسیار اثرگذار است ،خاطرنشان کرد: قصه ها باید مسیر انسان سازی روحیه پژوهش ،آزادی و اندیشه را در کودکان زنده و تقویت کند.
وی قصه گویی را راهی برای زنده کردن روحیه پژوهش گری به دور ازتقلید در کودکان دانست و پیشرفت و توسعه کشور را نتایج آن ذکر کرد و ادامه داد: باید به قصه گو به عنوان یک انسان برجسته و فرهیخته در جامعه نگریست.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: قصه گویی یکی از ابزار تربیتی است که تقویت فکر خوب و انسان سازی را در کودکان به دنبال دارد.
مهدی جمال افزود: آموزش به کودکان از راه قصه گویی با زبان کودکانه در تربیت کودکان بسیار موثر است.
وی با تاکید بر این که چگونگی رفتار و آموزش به کودکان کار تخصصی است ادامه داد:قصه گویی یکی از راه های اثر گذار تربیت کودکان است.
وی خواستار تقویت و تداوم جشنواره قصه گویی شد و تصریح کرد: اگر امروز به کودکان توجه ویژه داشته باشیم،آینده ای روشن در انتظار جامعه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، بیستمین جشنواره قصه گویی بین المللی که بخش پنج آن در شهر سمنان برگزار شد، 41 قصه گوی ممتاز از استان های سمنان، تهران، البرز، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و مازندران شرکت کردند و به دلیل بالا بودن کیفیت قصه ها از لحاظ محتوا و اجرا هفت برنده در این دوره از جشنواره اعلام شد.
6026/7342
*خبرنگار: االناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.