علی اصغر جمعه ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سمنان در تولید کالاهای صادراتی دچار عقب افتادگی فناوری است و این شکاف فناوری در استان در زمان تحریم ها ایجاد شد.
وی اظهارداشت : مشکل اصلی صادرات در استان بحث تولید است و در سال های تحریم الگوی تولید در سمنان با الگوی تولید جهانی همراه نبود و برجام فرصتی ارزشمند برای رفع این معضل اساسی در اقتصاد استان بوده است.
جمعه ای خاطرنشان کرد : صادرات موفق به یک پشتوانه تولید قوی نیازمند است و اگر در تولید دچار مشکل شویم ،صادرات و در نتیجه اقتصاد کشور هم دچار مشکل می شود.
رییس اتاق بازرگانی استان سمنان یادآور شد : برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت کالا در ابتدا باید به سمت تولید با فناوری روز دنیا در استان برویم و برای این مهم از هم افزایی سازنده ای که بین بخش خصوصی و دولت ایجاد شده است باید استفاده شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت : در همایش فرصت های سرمایه گذاری ایران رایزنی های خوبی بین سمنان و کشورهای خارجی در امور اقتصادی و تجاری انجام شده که امیدواریم این مذاکرات نتایج مطلوبی برای اقتصاد استان داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در هشت ماه سال 96 به میزان 200 هزار و 800 تن کالا از گمرگ استان سمنان به خارج از کشور صادر شد که 95 میلیون و 122 هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد که با شکوفایی ظرفیتهایی معدنی مقدار صادرات استان به چندین برابر افزایش می یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.