سیدحسن میرعماد روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود : امسال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این استان با خرید و تجهیز یکهزار و 500 دستگاه ادوات کشاورزی در قالب تسهیلات از محل تامین صندوق توسعه ملی، 45 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در این سال برای نوسازی و خرید ادوات کشاورزی در استان 180 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده که تاکنون 90 درصد از آن اختصاص یافت.
وی با تاکید بر تغییر الگوی کشت کشاورزی با رویکرد صرفه جویی خاطرنشان کرد: تغییر الگوی کشت، راهکار افزایش عملکرد محصولات کشاورزی به شمار می رود که باید در دستور کار کشاورزان و مسئولان مربوط قرار گیرد.
میرعماد با بیان این که بیش از 80 درصد منابع آب موجود سمنان در بخش کشاورزی مصرف می شود، تصریح کرد: به علت استفاده نکردن از شیوه های نوین آبیاری بخش قابل توجهی از منابع آب در بخش کشاورزی صرف می شود.
وی اضافه کرد: تغییر الگوی کشت در استان سمنان نیازمند عزم همگانی و مدیریت دستگاه های اجرایی مربوط است که با تحقق این امر مهم، زمینه رونق در بخش کشاورزی و اشتغال را فراهم خواهد کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این که از یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب موجود در استان ، یک میلیارد متر مکعب آن در بخش کشاورزی مصرف می شود، ادامه داد: اکنون متوسط بارش سالانه در استان کمتر از 120 میلی متر است و این مقدار از نزولات جوابگوی وسعت زیاد زمین های کشاورزی استان سمنان نیست.
به گزارش ایرنا، 45 هزار بهره‌بردار در بخش های مختلف کشاورزی استان سمنان فعالند و تولید انواع محصولات کشاورزی این استان در سال زراعی 94- 95 حدود 10 درصد و تولید محصولات راهبردی 33 درصد افزایش یافت و 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در استان سمنان وجود دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.