ابوالفضل دربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون سامانه استاندارد گرمایشی در 354 فضای آموزشی استان سمنان با 2 هزار و 28 کلاس درس اجرا شده و در حال حاضر، اجرای این سامانه در 25 طرح با 223 کلاس درس در حال اجراست که تا پایان آذر 96 به پایان می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 112 فضای آموزشی با 757 کلاس درس در استان سمنان فاقد سامانه استاندارد گرمایشی است و از بخاری گازی در این کلاس ها استفاده می شود که با اجرای سامانه استاندارد گرمایشی دراین فضاها، تا 2 سال آینده، تمام مدارس استان سمنان به این سامانه استاندارد مجهز می شود.
دربانی اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل سامانه استاندارد گرمایشی در مدارس استان سمنان را 90میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: مدارس باقی مانده در اجرای این سامانه بیشتر در مناطق روستایی استان قرار دارند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان سمنان گفت: به طور متوسط، اجرای سامانه استاندارد گرمایشی برای هر کلاس درس 120 میلیون ریال برآورد می‌شود.
وی با یادآوری اینکه از 2 سال گذشته در هیچ کلاس درسی در مدارس این استان از بخاری نفتی استفاده نمی‌شود، گفت: در سال 96 اعتبارات این اداره کل در بخش های مختلف تا سه برابر افزایش یافته است که با برنامه‌ریزی، برای تکمیل طرح‌ها و تامین نیازهای نظام آموزشی استان سمنان به کار خواهد رفت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان سمنان با بیان اینکه از سال 92 تا سال 95 حدود 10 میلیارد تومان برای استانداردسازی سامانه‌ گرمایشی مدارس استان هزینه شده است، گفت: مدارسی که در استان از سال 85 ساخته شده دارای استاندارد گرمایشی است، اما مدارسی که قبل از سال 85 ساخته شده در حال استانداردسازی گرمایشی است.
استان سمنان 118 هزار دانش آموز در حدود 920 فضای آموزشی دارد که حدود 80 درصد از آن به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز است.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
25 طرح با 223 کلاس درس
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.