داریوش طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت هشت ناحیه شهرک صنعتی در این شهرستان افزود: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به دلیل فاصله 85 کیلومتری با تهران و ارتباطات بین الملی ریلی، از مناطق ویژه اقتصادی قابل توسعه و نیازمند توجه بیشتر محسوب می شود.
وی با بیان این که از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان، یکهزار واحد در گرمسار مستقر است، اظهارداشت : وجود آزاد راه گرمسار- قم باعث ارتباط دهی 17 استان به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار شده که شرایط توسعه منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کرده است.
طاهری خاطرنشان کرد : بهره برداری متروی تهران - ورامین - پیشوا - گرمسار زیرساخت ارتباطی مهمی برای اتصال شهرستان گرمسار با استان تهران می‌شود.
فرماندار گرمسار با اشاره به برخی رویکردهای برنامه ششم توسعه برای توسعه صنعت و رونق اقتصادی این شهرستان، تصریح کرد : تکمیل طرح منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در این برنامه گنجانده شده است.
طاهری تصریح کرد : برای سال جاری اشتغالزایی برای بیش از یکهزار نفر با ارایه تسهیلات رونق تولید در شهرستان برنامه ریزی شده است و اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید در بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید در چند سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است.
عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با 2 هزار هکتار وسعت، در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در فروردین 95 به تصویب رسید.
استان سمنان سه منطقه ویژه اقتصادی واقع در شهرستان های سمنان، گرمسار و دامغان دارد که 2 منطقه سمنان و گرمسار در مرحله انعقاد قرارداد برای تامین زیرساخت و آماده واگذاری به فعالان بخش خصوصی است.
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در همسایگی استان تهران قرار دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.