علی اصغر مجد روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی دامغان به خبرنگار ایرنا، گفت: برای ارایه خدمات به زائران میلیونی سالار شهیدان در کشور عراق، مردم شهرستان دامغان تا کنون مبلغ 500 میلیون ریال به صورت نقدی به ستاد اربعین کمک کردند.
وی از تشکیل هفت کمیته برای ستاد اربعین دامغان خبر داد و گفت: اهدای سه هزار پتو به ارزش 800 میلیون ریال، اهدای 500 متر مربع موکت به ارزش 250میلیون ریال، تحویل سه و نیم تن برنج به ارزش 200میلیون ریال و اهدای 100 تخته فرش و انواع مواد اغذیه ای از کمک های غیرنقدی و خدمات مردم این شهرستان به ستاد اربعین است.
فرماندار دامغان گفت: ستاد اربعین شهرستان دامغان طی چند سال گذشته با دریافت کمک های مردمی توانسته است ساختمانی برای اسکان زائرین حسینی در ایام اربعین فراهم کند، این ساختمان مسکونی در سال گذشته به علت نیمه کاره بودن پذیرای تعدادی از زائران بود که امسال با رفع مشکلات و تکمیل فرآیند ساخت، به‌طور کامل در خدمت زائران خواهد بود.
وی با بیان اینکه این ساختمان نیمه کاره دارای ظرفیت 2 هزار و 500 نفر است که شبانه روز بیش از 10 هزار وعده غذا، طبخ و توزیع می کند، تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین نیاز برای خدمت کامل به زائران اربعین تامین زیرساخت‌های بهداشتی برای موکب‌هاست.
مجد، از احداث نانوایی در مسیر زائرین خبر داد و گفت: نانوایی ویژه اربعین نیز به صورت موقت 15 الی 20 روزه دایر شده است که برای پخت نان به 250 کیسه آرد نیاز دارد.
فرماندار دامغان تصریح کرد: در برابر حجم وسیع خدمات شایسته مردم عراق، ما نیز وظیفه داریم در حد توان از ظرفیت ها استفاده و از این حرکت مسلمانان حمایت کنیم.
سال گذشته بیش از 20 میلیون عاشق و دلداده امام حسین (ع) در تجمع بزرگ مسلمانان به مناسبت اربعین راهی سفر کربلا شدند و پیش بینی می شود امسال، جمعیت این زائرین بیش از سال گذشته باشد.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشاردهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.