به گزارش ایرنا، سردار اسماعیل قاآنی پنجشنبه شب در دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم روح الله قربانی در زینبیه شهر دامغان افزود : کشور ایران هیچگاه از جنگ استقبال نخواهد کرد اما جلوی تعرض دشمن را گرفته و اجازه تجاوز به حریم امن کشور را نخواهد داد.
وی به جایگاه شهید در کشور اشاره و تصریح کرد : شهید به جهت قرار گرفتن در یک جایگاه بالا و والاا و زندگی ارزشمند، دارای جایگاه والایی است که بر مرگ غلبه پیدا کرده و چگونه زیستن خود را در دست دارد.
سردار قاآنی ادامه داد : شهید آخرین برگ کتاب زندگی اش مزین به مهر شهادت است که این افتخاری برای مقام شهید است.
وی به نقش شهیدان مدافع حرم در مقابله با هجمه های دشمن اشاره کرد و گفت: شهیدان مدافع حرم با فداکاری و اخلاص در مقابل هجمه خطرناک دشمنان ایستادند که در حقیقت این شهیدان، مدافع حریم ولایت هستند چرا که حرم حضرت زینب (س) نماد ولایت است.
وی بیان داشت : شهید سرمایه از دست رفته کشور نیست و اثر گذاری آنان در شهر، کشور و حتی در سراسر دنیا قابل مشاهده است.
قاآنی اضافه کرد : جوانان ما از کودکی همزمان با سخن گفتن، فروع دین را می آموزند و بزرگ شده مکتب امام حسین (ع) هستند که با ایستادگی خود نشان می دهند اگر دشمن بخواهد تعرضی به دین اسلام کند، درسی به او خواهیم داد که دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشد.
جانشین فرمانده سپاه قدس کشور گفت: امنیت، سلامت، آسایش و آرامش امروز خود را مدیون شهیدان هستیم که این حرف شعار نیست و ما می دانیم اگر شهیدان نبودند، ایران نمی توانست با قدرت از دوره های پرنوسان عبور کرده و اقتدار خود را حفظ کند.
وی گفت : آمریکا فرمانده جنگ مقابله با سوریه است که در کنار القاعده ای که آن را 10 سال دشمن خود می دانست، قرار گرفته و نیروی نظامی از تمام دنیا را تشکیل داده و به جنگ با سوریه پرداخته است که هدف تمام جنگ های نیابتی کشور ایران است.
جانشین فرمانده سپاه قدس کشور تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقتدر به خوبی از پس آمریکا بر می آید و سخنان آنان هیچ تاثیری بر عزم و اراده ملت ایجاد نخواهد کرد.
شهیدان مدافع حرم سید علی اصغر شنایی، مهدی خراسانی و سعید علیزاده سه شهید مدافع حرم شهرستان دامغان هستند.
9856/6026
خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.