علینقی حیدریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در سمنان افزود : در بودجه سال 96 بیش از یک میلیارد ریال اعتبار برای دفتر ترویج و مشارکت های مردم سازمان جنگل ها و مراتع استان مصوب شد که تاکنون تخصیص نیافته است.
وی اظهارداشت : فرهنگ سازی حفظ و احیا عرصه های طبیعی نیازمند حمایت های همه جانبه دولت است و با برگزاری جشنواره ها و نشست های تخصصی می توان در دوره زمانی کوتاه مدت مشارکت مردم در محافظت از این عرصه را دوچندان کرد.
وی ادامه داد : این دفتر با هدف مشارکت مردم ، سازمان های مردم نهاد و مجریان طرح های طرح های حفظ و احیا ساماندهی شده است و با توانمندسازی سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی درصد کاهش تخریب عرصه های طبیعی هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد : اکنون بیش از هزار و 300 تعاونی مجریان بهره بردار در استان فعال است و با رویکردهای جدید دولت تدبیر و امید در رابطه کاشت گیاهان دارویی تا پایان سال جاری تعاونی قابل توجه دیگری در حوزه منابع طبیعی به بهره برداری می رسد.
حیدریان یادآور شد : همچنین 17 اتحادیه فعال در برنامه های منابع طبیعی و آبخیزداری در سمنان فعال است .
به گزارش ایرنا، از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
بیش از 50 هزار نفر در تعاونی های حفظ و احیا عرصه طبیعی ،کاشت و تولید گیاهان دارویی در کشور فعال هستند.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.