سیدعبدالمجید نژاد صفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اکنون بیش از 30 درصد راه های ارتباطی استان سمنان نیاز به بازسازی دارد و براساس برنامه ششم توسعه تا پایان سال جاری تعداد قابل توجهی از این راه ها به صورت زیرساختی ترمیم و آسفالت می شود.
وی با بیان این که راه های ارتباطی39 روستای سمنان براساس برنامه ششم توسعه تا پایان سال 97 تکمیل و بازسازی می شود، اظهارداشت: 2 روستا در سمنان، 10 روستا در دامغان، 10 روستا در شاهرود، پنج روستا در میامی، پنج روستا در گرمسار، سه روستا در مهدیشهر، 2 روستا در آرادان، و 2 روستا در سرخه مشمول طرح توسعه و توانمندسازی روستایی در این طرح هستند.
وی خاطرنشان کرد : استان سمنان بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد که باید برای رونق کسب و کار و افزایش رفاه اجتماعی به نوسازی این راه ها توجه داشت.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان ادامه داد : در دولت تدبیر و امید میزان اعتبارات تخصیصی در بخش راه روستایی بیش از پنج درصد افزایش یافت و 30 راه روستایی این استان آسفالت و بازسازی شد.
نژادصفوی با بیان این که در دولت تدبیر و امید بیش از 16 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش راه شهری در سمنان هزینه شد، گفت : در چهارسال گذشته بیش از 200کیلومتر به میزان راه های دسترسی و امن این استان افزوده شد.
مدیرکل راه و ترابری سمنان با اشاره با طرح های در حال ساخت بخش راه این استان گفت: ساخت قطعه گرمسار- سمنان آزادراه حرم تا حرم، باند دوم محور دامغان - معلمان - جندق و سمنان - فیروکوه تاپایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا،استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد .همچنین 660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.