محمدرضا خباز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : افزایش تنش آبی در سمنان فقط مختص به چهار سال گذشته نیست بلکه با مدیریت های غیرکارشناسی اکنون این استان با معضل مشکل نبود آب کافی مواجه است.
وی اظهارداشت : دولت تدبیر و امید با قدرت هرچه تمام تر درصدد اجرایی کردن طرح انتقال آب خزر به سمنان است و تاکنون مکاتبات بسیار قابل توجه ای با سازمان حفاظت محیط زیست برای عملیاتی شدن این طرح انجام شده است.
وی اضافه کرد : برای رفع کمبود آب در سمنان باید انتقال آب از حوزه های مختلف در دستور کار قرار گیرد و با هم افزایی بیشتر بین مدیران دستگاه های اجرایی می توان این طرح مهم ملی را در چند سال آینده عملیاتی کرد.
استاندارسمنان تصریح کرد : دولت تدبیر و امید برنامه های کوتاه، میان و بلند مدتی را در چند سال گذشته برای کاهش تنش آبی در برخی روستاها و مناطق شهری این استان انجام داده است و در کوتاه مدت مشکل چندانی برای تامین آب در بخش صنعت و خانگی در سمنان وجود ندارد.
خباز اضافه کرد : دولت فراتر از انتظار برنامه های جامعی را برای رفع تنش آبی در سمنان تدوین کرده است و تصویب طرح انتقال آب خزر به این استان مشکل کمبود آب را به صورت ریشه ای در این منطقه از کشور برطرف می کند.
وی اضافه کرد : طرح انتقال آب از سرچشمه های قطری به شاهرود و سد نمرود به شهرستان گرمسار هم در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با اتخاذ تدابیر راهبردی در کمترین زمان ممکن این طرح ها در مرحله عملیاتی قرار گیرد.
استاندار سمنان ادامه داد : زیرساخت های صنعتی مانند آب و برق و گاز به صورت نامحدود در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان وجود دارد و فعالان اقتصادی برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان را در اولویت قرار دهند.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
در این استان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.