علی شاهینی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: گرچه طعام دادن، سینه زنی و سیاه پوشی برای عزاداری اباعبدالله (ع) ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و چه بسا حتی بسیاری از افراد غیر مسلمان نیز از اطعام امام حسین (ع) به عنوان تبرک بهره برده و با شرکت در آیین سوگواری شهادت آن حضرت ، حاجت می گیرند، اما فلسفه این کار، افزایش معرفت نسبت به خاندان پیامبر اکرم (ص) است.
وی تاکید کرد: خطیبان و متولیان مسجدها و هیات های مذهبی باید برنامه های عزاداری امام حسین (ع) را به گونه ای اجرا کنند تا شرکت کنندگان در این عزاداری ها از منافع مادی و معنوی آن بهتر بهره برداری کرده و یزیدیان زمان را بهتر بشناسند.
شاهینی با بیان اینکه طرح موضوعات سیاسی و اجتماعی داخلی و بین المللی در کنار نوحه سرایی و سینه زنی، ضروری است، اضافه کرد: حضور جوانان و بانوان باید در اجرای برنامه های هیات های مذهبی چشمگیرتر و با تکریم و توجه خاصی همراه باشد.
وی ادامه داد: دختران و پسران ایران اسلامی با تعهد و تقوایی که دارند می توانند بیش از پیش در مدیریت برنامه های عزاداری مشارکت داشته باشند و متولیان امر باید زمینه را برای حضور این قشر عظیم جامعه بهتر فراهم کنند.
در استان سمنان یک هزارو 250 هیات مذهبی وجود دارد که شهرستان شاهرود با 500 هیات مذهبی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال تلگرامی اخبار ایرنا شاهرود به آدرس @irnashahroud مراجعه فرمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.