ایرج حیدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای رفع کمبود آب سمنان در کوتاه و میان مدت در چند سال گذشته برنامه های کاربردی و مطلوبی انجام شده است که حفر چند چاه عمیق در نقاط مختلف استان و بهره برداری از سدهای شهید شاهچراغی دامغان و کالپوش شهرستان میامی نمونه ای از این اقدامات است.
وی اظهارداشت : برای رفع کمبود آب به صوت صد درصدی در نواحی صنعتی و مسکونی استان راهی به جز انتقال آب از دریای خزر به سمنان وجود ندارد که باید با تدبیر و تعقل برای اجرای این طرح مهم ملی اقدام کرد.
وی اضافه کرد : در کنار انتقال آب خزر به سمنان، انتقال آب از چشمه سارهای قطری در استان گلستان به شاهرود و همچنین انتقال آب از سد نمرود به شهرستان گرمسار هم در برنامه قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان تصریح کرد : اکنون 13 دشت از 26 دشت موجود استان سمنان به دلیل کمبود آب و افزایش تدریجی فرسایش بادی در شرایط فرابحرانی قرار دارند که لازم است با افزایش پوشش گیاهی و رفع کمبود آب برای رفع این معضل اقدام کرد.
حیدریان گفت: اکنون شهرستان های شاهرود و سمنان در بخش خانگی با کمبود آب 200 و 150 لیتر در ثانیه مواجه هستند که لازم است با حفر چند چاه عمیق و انتقال آب از حوزه های دیگر به استان با این مشکلات مقابله کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان یادآور شد : 10 شهر و 50 روستای این استان به دلیل حفر غیرمجاز و افت سطح آب های زیرزمینی با چالش کمبود آب مواجه هستند که برای رفع این معضل اتخاذ تدابیر راهبردی و تفکر فراستانی ضروری است .
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.