احمدعلی بهاور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از 300 هکتار از عرصه های بیابانی دامغان را نمکزار ها و عرصه های بیابانی شامل می شود که دلیل قاچاق بی رویه تاغزارها روز به روز بر گستره این عرصه اضافه می شود.
وی اظهارداشت : تاکنون سه کانون فرسایش بادی در عرصه های بیابانی دامغان شناسایی شده که لازم است با افزایش پوشش گیاهی در این عرصه ها از گسترش ریزگردها به مناطق مسکونی جلوگیری کرد.
وی با بیان این که سالانه بیش از یکهزار کیلو گرم تاغ از عرصه های بیابانی دامغان به استان های همجوار قاچاق می شود، تصریح کرد : همکاری مراجع قضایی و انتظامی با اداره منابع طبیعی دامغان به منظور برخورد با متخلفان برای حفظ و احیای عرصه های ملی این شهرستان اجتناب ناپذیر است.
وی اضافه کرد : برای امسال بیش از 20 میلیارد ریال برای افزایش پوشش گیاهی و اجرای عملیات آبخیزداری در بودجه ملی و استانی دامغان اعتبار مصوب شد که تاکنون تنها 200 میلیون ریال از تخصیص یافته است.
بهاور کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات فراروی این نهاد و بروز این چالشها برشمرد و گفت : هم اکنون یک نفر بیش از یک میلیون و 500 هکتار از عرصه های ملی این شهرستان را حفاظت می کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت : حفظ و احیا عرصه های طبیعی این شهرستان نباید به عنوان یک شعار مطرح باشد بلکه باید با تخصیص به موقع اعتبارات و رفع معضل کمبود نیروی انسانی برای رفع مشکلات زیست محیطی در این شهرستان اقدام کرد.
شهرستان دامغان یک میلیون و 544 هزار هکتار وسعت دارد که یک میلیون و 489 هزار هکتار از آن عرصه های طبیعی است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرصا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.