به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان در سالن غدیر این استانداری افزود : مسوولان مربوط نباید برای رفع معضل دفن زباله در حاشیه جاده کیاسر- فولادمحله به این بهانه که این دفن در نقطه مرزی سمنان انجام می شود، ساکت بنشینند.
وی اظهارداشت : مشکل دفن زباله در حاشیه این جاده فراستانی است و مسوولان مربوط برای رفع این معضل وظیفه اخلاقی ، شرعی، مردمی و ملی دارند.
خباز با اشاره به شکایت های مردمی و ارسال نامه به دفتر رییس جمهور از سوی استاندار وقت سمنان برای رسیدگی به دفن زباله در محور فولادمحله -کیاسر گفت: راه حل های زیادی برای رفع این بحران مانند بکارگیری از سرمایه گذاران برای تولید برق با زباله به مسوولان مازندران پیشنهاد شد اما تاکنون اقدام مستمری دراین راستا صورت نگرفته است.
استاندار سمنان با بیان این که در برنامه ششم توسعه به مقوله آب و محیط زیست توجه ویژه شده است، گفت: رفع کمبود آب به نسبت مشکلات زیست محیطی در اولویت قراردارد.
مدیر دفترحفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان سمنان درباره عوامل تاثیرگذاربر تغییر کیفیت منابع آب زیرزمینی دشت سمنان ، گفت: برای جلوگیری از آلودگی منبع تامین آب آشامیدنی باید پساب های صنعتی از این دشت خارج شود.
داوود دیواندری به بررسی های دقیق بر فاضلاب و پسماند واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید و اضافه کرد : برخی از این واحدها در شهرک صنعتی سمنان پساب خود را به صورت چاه جذبی وارد سفره آب های زیرمینی کرده و باعث آلودگی دشت ها می شوند.
به گزارش ایرنا، روزانه 400 تن زباله خانگی استان مازندران در منطقه گویچاله واقع در محور فولادمحله - کیاسر دفن می شود.
متوسط سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.