امیرخلیلی خواه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در دولت یازدهم بیش از 85 فعال اقتصادی در بخش های مختلف سرمایه گذاری کردند که تاکنون بیش از هشتاد درصد آن در مرحله عملیاتی قرار دارد.
وی اظهارداشت : اعتماد بخش خصوصی به دولت برای اجرای طرح های اقتصادی به معنی واقعی در دولت تدبیر و امید افزایش یافته و اکنون همکاری قابل توجه در بخش های صنعتی، معدنی و گردشگری بین این 2 برای افزایش اشتغال در سمنان وجود دارد.
وی اضافه کرد : ظرفیت های سرمایه گذاری سمنان برای حضور فعالان اقتصادی بسیار چشمگیر و قابل توجه است و ورود سرمایه گذاران خارجی به استان برای راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی از دستاورد برجام است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد : حضور سرمایه گذاران از کشور آلمان برای ساخت و نصب نیروگاه های بادی با سرمایه گذاری 190 میلیارد ریال در دامغان از دستاوردهای پسا برجامی دولت در استان سمنان است.
خلیلی خواه اضافه کرد : پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از 60 درصد از تفاهم‌نامه های سرمایه گذاری 6 هزار و 500 میلیارد ریالی در گام اجرایی قرار گیرد.
وی ادامه داد : برای افزاش اشتغال و رونق کسب و کار در سمنان باید بخش خصوصی را میدان داد و در دولت دوازدهم این رویکرد به معنی واقعی اجرایی می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان یادآور شد : در آبانماه امسال بیش از 300 سرمایه گذار داخلی و خارجی برای شناسایی مهم ترین ظرفیت های اقتصادی سمنان به این استان سفر می کنند که در میان مدت با عملیاتی شدن تفاهم‌نامه ها آمار نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی در این منطقه از کشور کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.