امیر خلیلی خواه روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تسهیلات رونق تولید تاثیر شایانی در بازگشت واحدهای صنعتی نیمه فعال سمنان به چرخه تولید دارد و با وجود مشکلات نقدینگی برخی از بانک های عامل خصوصی و دولتی استان در سال 96 بازگشت بیش از 300 واحد صنعتی کوچک و متوسط به چرخه تولید با این راهبرد هدفگذاری شده است.
وی گفت: در سال گذشته بیش از هشت هزار شغل جدید با ارایه تسهیلات رونق تولید در سمنان ایجاد شد و اگر این راهبرد منسجم در استان اجرایی نمی شد، شاهد رکود اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری می بودیم.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی استان سمنان به معنی واقعی در 2 سال گذشته برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار مجاهدانه تلاش کردند، اضافه کرد: برای افزایش اشتغال در سمنان باید به بخش خصوصی میدان داد و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش 70 هزار میلیارد ریال با فعالان اقتصادی در 2 سال گذشته در سمنان نمونه بارز اجرای اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد: در آبان96 بیش از 300 سرمایه گذار خارجی و داخلی برای افزایش آگاهی از ظرفیت های اقتصادی بخش های مختلف به سمنان سفر می کنند که این امر در دراز مدت به افزایش اشتغال در این استان می انجامد.
خلیلی خواه گفت: سرمایه گذاری فعالان اقتصادی از کشور آلمان برای اجرای چندین طرح اقتصادی در شهرستان دامغان با اعتبار بیش از 900 میلیارد ریال از دستاورد برجام است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: برگزاری همایش های اقتصادی و انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری با بخش خصوصی در سمنان از دستاوردهای برجام است و مردم ایران قدردان زحمات دولت تدبیر وامید هستند.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.