به گزارش ایرنا، محمدابراهیم حمزه ای روز چهارشنبه در نشست مجمع خیران سلامت استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر افزود: این مجمع در سال 87 تشکیل شده است و با گذشت کمتر از یک دهه، این مجمع بیش از 550 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده اند.
وی تصریح کرد: ساخت یک بیمارستان 32 تختخوابی در آرادان، ساخت 6 درمانگاه شهری، 6 درمانگاه روستایی، ساخت خانه بهداشت و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و خرید 13 دستگاه دیالیز از جمله اقدامات این مجمع خیران سلامت سمنان است.
وی افزود: به دلیل کمک خیران حوزه سلامت در دامغان تحول بسیار بزرگی به وجود آمد و یک خیر بیش از 70 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات برای بیمارستان ولایت این شهرستان کمک کرد و در حال حاضر مرکز ام. آر. آی مجهز استان در دامغان قرار گرفته است.
حمزه ای ادامه داد: در طی این سال ها بیش از 2 هزار و 500 بیمار توسط کمک خیران حوزه سلامت درمان شده اند و حدود 30 میلیارد ریال جراحی انجام شده است که پزشکان هیچ گونه دستمزدی را دریافت نکرده اند.
مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان سمنان افزود: شورای خیران سلامت در تمام شهرستان های استان تشکیل شده و سمنان یکی از استان های پیشرو در این زمینه است.
امام جمعه موقت سمنان نیز در این نشست گفت: خیران حوزه سلامت در استان سمنان خدمت رسانی خوبی انجام داده اند و تا کنون توفیقات زیادی در حوزه سلامت در استان به دست آمده است.
حجت الاسلام محمدباقرعبدوس افزود: خدمت رسانی به مردم دارای ارزش بسیار زیادی است، همه باید در مشکلات یاری رسان یکدیگر باشند و یکی از راه های اصلی ارتباط با خداوند خدمت به بندگان است.
در کشور ٧٥ هزار خیر سلامت وجود دارد.
مجمع خیران سلامت کشور تا پایان سال ٩٥ و با گذشت کمتر از یک دهه، ٥٠ هزار میلیارد ریال در بحث سلامت کمک و سرمایه گذاری کرده اند.
در این نشست انتخابات هیات مدیره و بازرسان برای دوره جدید مجمع خیران سلامت استان با حضور اسماعیل غنیان معاون هماهنگی امور استان های مجمع خیران سلامت کشور، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان، محمد همتیان معاون استانداری و دیگر مسوولان استانی برگزار و درباره مباحثی مانند افزایش کمک خیران و توجه به مکان راه اندازی مراکز درمانی و ارزیابی و نیازسنجی در این زمنیه تبادل نظر شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.