به گزارش خبرگزاری خبرانلاین علیرضا مهربان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان اجرای مفاهیم اقتصاد مقاومتی را مهم می داند و می گوید : زمان تفسیر سیاستهای اقتصادی مقاومتی تمام شده باید در اجرای مفاهیم اقتصاد مقاومتی عزم ملی داشته باشیم .
این فعال اقتصاد فشار بر تولید کنندگان را مضاعف ارزیابی می کند و اظهار داشت : تولید کنندگان برای بقای خود به صادرات روی آورده اند و این صادرات است که ارزش افزوده و اشتغال پایدار برای بنگاههای اقتصادی به وجود می آورد .
مدیر عامل شرکت تولیدی کندر معتقد است همانگونه که در زمان جنگ همه ارکان نظام در خدمت جنگ بودند و یک بسیج عمومی در کشور به وجود آمده بود در حال حاضر هم باید تمام اجزای و ارکان نظام در خدمت صادرات باشد .
وی گفت : بعضی از سازمانهای دولتی ما در صادرات نقشی ندارند و چه خوب می شد اگر همه سازمانها در امر صادرات نقش آفرین می بودند .
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان از وزیر دادگستری خواست تا شرایط ویژه برای رسیدگی امورات صادرکنندگان در دادگاههای عمومی در نظر گرفته شود و از بررسی موضوعات صادرکنندگان در دادگاههای عمومی جلوگیری گردد .
علیرضا مهربان وجود دادگاههای تخصصی برای صادرکنندگان را یک ضرورت می داند و ادامه می دهد : با توجه به اهتمام ویژه حاکمیت به صادرات باید شرایطی فراهم گردد تا امورات صادرکنندگان در یک دادگاه تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد .
وی همسویی و همگرایی دستگاههای اجرایی دولت را در ترویج صادرات مهم می داند و اضافه می کند : نباید تصمیم های خلق الساعه بگیرم و شرایطی را فراهم نمایم که زمانی یک وزارتخانه ادغام و پس از مدتی نظر تفکیک همان وزارتخانه را ارائه نماییم
در ادامه شریعت مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی کلران ارتباط اقتصاد مقاومتی و مدیریت استراتژیک را لازم و ملزوم می داند و اظهار می دارد : موفقیت کسب کارها در هم افزای ها استراتژی ها رخ می دهد .
وی چالش اجرای استراتژی ها در بحث آمایش های سرزمینی را دچار مشکل می داند و ادامه می دهد : تامین مواد اولیه مسیر توسعه یک شرکت را با توجه به آینده نگری های بلند مدت تامین می نماید، اما تغییرات برنامه های تعریف شده در سنوات بعد توسط دولتها ، نظم شرکتها را دگرگون می نماید و باعث میشود شرکتها به هدف خود نرسند و دچار خسارت و زیان شوند .
وی غایت اقتصاد مقاومتی را در چارچوب اقدام جهادی ارزیابی می نماید و خاطر نشان می کند : تناقص ها در اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی به چشم می خورد .
این فعال اقتصادی موفقیت سیاست اقتصاد مقاومتی را در اجرای هم افزایی دستگاههای حاکمیتی ارائه می نماید
ذوالفقاری رئیس انجمن پیمانکاران استان قدمت و کارآمدی انجمن پیمانکاران را اثرگذار عنوان و اظهار داشت : صدور خدمات فنی و مهندسی در ایران بسیار کمرنگ شده است به صورتی که رقبای ما در کشورهای مختلف از این بستر بدرستی استفاده می نمایند .
حفظ قدرت خرید در زمان سرسید از مسائلی بود که رئیس انجمن پیمانکاران به آن اشاره می کند و می گوید : اداره کل امور مالیاتی بدون در نظر گرفتن مسائل تامین مالی شرکت های پیمانکاری مشکلات عدیده برای این واحدها به وجود می آورد .
مرادیان نماینده شرکت خودرو سازی فردا از تولید 20 هزارتایی خودرو پژو و سمند در استان خبر داد و گفت : گفتگو و مذاکره با شرکت های خارجی برای توسعه در حال انجام می باشد اما در مسیر تو سعه و همکاری با شرکت های خارجی به مشکلات عدیده ای برخورد نموده ایم .
وی اجرای برجام و تاثیر آن بر رونق تولید را پراهمیت خواند و ادامه داد : انجام سریع و دقیق عملیات بانکی برای مدیران شرکت های صنعتی صادراتی بسیار مهم است چون باید در کوتاه ترین مدت مسائل مالی خود را با شرکای تجار به اشتراک بگذارند .
این فعال اقتصادی می گوید : ما نمی توانیم به شرکای خارجی بگویم که ما در ایران مشکل مجوز ، مشکل آب و دیگر موارد را داریم بلکه زیر ساخت ها باید برای سرمایه گذاری مشترک آماده باشد .
در ادامه محمد حسن عصار حسینی رئیس کمیسیون آب و انرژی اتاق بازرگانی سمنان تفهیم و اجرای فرامین 24 ماده ای اقتصاد مقاومتی را مهم می داند و می گوید : 1297 روز از اجرای این فرامین می گذارد آیا توانسته ایم اقدام جامع مشترکی برای فرامین 24 ماده ای تا کنون داشته باشیم .
وی تضاد سیاستگذاری در دولت را پر مخاطره می خواند و ادامه می دهد : چرا در طی سه دولت سه نظام مختلف برای سیستم هواپیمایی ترسیم و اجرا میشود ( هواپیما سازی ، فرودگاه دارای و ایر لاین داری )
عصار حسینی برنامه های کوتاه مدت و سلیقه ای در کشور را پر مصائب می خواند و اظهار کرد : آنچه که ما را متوقف می کند حرکت های روز مره است ، باید برای کلیه طرحها استرتژی بلند مدت داشته باشیم
عصار حسینی معتقد است مسائل کوتاه مدت باید در اختیار مدیران کل و استانی باشد و مسائل بلند مدت باید در حیط وزیران باشد با زمانبندی بلند مدت .
وی مفاهیم رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی را قابل توجه می خواند و ادامه می دهد : اگر می خواهیم اشتغال پایدار داشته باشیم باید به دنبال توسعه اقتصادی باشیم .
عصار حسینی اختلال نظام مالی کشور ، عدم برنامه ریزی بلند مدت و عدم ثبات قوانین را عارضه تولید می داند
در ادامه این نشست گفتگوهای کارشناسی با وزیر دادگستری صورت پذیرفت .

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 725401
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.