به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه مدرسه قلعه این شهر، تاکید کرد: ما در منطقه ای هستیم که به دلیل بروز تصادفات بسیار، نیاز به خون از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به این نکته توجه کرد.
وی یادآور شد: چگونه است که در جاهای دیگر سه ماهه ساختمان جدید درست می شود، ولی ساختمان انتقال خون شاهرود که زمینش از قبل تهیه شده ،این همه سال طول می کشد؟
امینی اضافه کرد: این ساختمان اگر با این روند اعتبارات قطره چکانی تکمیل هم بشود باز باید برای تعمیرآن اقدام گردد.
وی همچنین با اشاره به اعزام زایران بیت الله الحرام به مکه، بیان کرد: نظام اسلامی وقتی حرکتی انجام می دهد، این کار تصمیم یک فرد نبوده و نظام هم راضی نیست که بیش از 80 هزار نفر را به منطقه خطر بفرستد.
امینی ابراز داشت: چهار کاروان از شاهرود عازم حج می شوند و به دلیل محدودیت تعداد کاروان ها، برخی از همشهریان هم با دیگر هم استانی ها سفر خواهند کرد .
وی به سالروز نخستین اقامه نماز جمعه پس از انقلاب نیز اشاره ای داشت و گفت: نماز جمعه پایگاه بیان معارف دین و مسایل مسلمانان است و تنها نمازی است که عبادت و سیاست در آن آمیخته است.
خطیب جمعه شاهرود همچنین خاطر نشان کرد: در دهه کرامت همانند سال گذشته، خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) در قالب 2 کاروان به شاهرود و شهرها و روستاهای اطراف آن سفر می کنند.
امینی بر ضرورت توجه به موضوع فلسطین در جهان اسلام هم تاکید کرد و افزود:فلسفه تشکیل طالبان، داعش و القاعده برای این بود که قبله نخست مسلمانان به فراموشی سپرده شود اما برخی از کشورهای منطقه با دشمنان خود دوستی کرده و ایران هراسی را بزرگ می کنند.
وی بیان کرد: دشمنان اسلام با استقلال کردستان، سعی بر تشکیل اسراییل دومی در منطقه داشتند اما مردم آن منطقه با هوشیاری رای به جدانشدن از عراق دادند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.