به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در دیدار با مدیران و معاونان کاروان های حج تمتع و کارگزاران و مدیران دفاتر زیارتی استان در سالن مدیریت بحران استانداری ، افزود: مدیران و دست اندرکاران حج باید بگونه ای برنامه ریزی کنند تا زائران در مدت یک ماه اقامت در مکه و مدینه اعمال عبادی خود را انجام و از حاشیه ها و حرف های ناامید کننده که موجب ایجاد نگرانی در آنان شود به دور باشند.
خباز با بیان این که زائران استان باید بدانند تلاش کارگزاران حج مبتنی بر برگزاری سفری عزتمندانه است، اظهار کرد: باید از بیان هرگونه مسائل اختلافی در مراسم حج پرهیز شود و آرامش در زائران بیش از پیش تقویت شود.
وی اضافه کرد : هدف از حج، ایجاد تحول روحی، معنوی و اخلاقی است و زائران ایرانی در موسم حج منادی وحدت و همبستگی در امت اسلامی هستند.
استاندار سمنان با بیان این که بر بهره گیری از نیروهای فرهیخته، صاحبنظر و نیز یاوران حجاج، می توان تقسیم کارمناسب و برنامه ریزی بهتری انجام داد و امورحج را با درایت و پختگی بیشتر پیش برد، گفت: هنر مدیران کاروان ها و دست اندرکاران حج این است که از فرصت بدست آمده بهترین استفاده را ببرند.
خباز بر آموزش دقیق و صحیح مدیران، دست اندرکاران، عوامل اجرایی و زائران تاکید کرد و افزود: روحانیون باید از ظرفیت های پاسخگویی در موسم حج استفاده کنند و آن را در راستای آموزش بکار گیرند.
وی با تاکید بر این که مدیران کاروان ها برای برگزاری یک حج آرام و عزتمند براساس برنامه ریزی ها حرکت کنند، گفت: مدیران کاروان های حج با اطلاع رسانی دقیق به حجاج و برگزاری جدی جلسات آموزشی و توجیهی، فرآیند سفر حج که به صورت طبیعی در کنار ابعاد معنوی آن، سفر پرزحمتی است را تشریح کنند.
استاندار سمنان تصریح کرد : اطلاع رسانی به موقع زائران از سوی مدیران کاروان ها ، مشکلات و مسائل بسیاری را رفع خواهد کرد و در نهایت فضای آرامی را بوجود خواهد آورد.
خلیل پاکدل سرپرست حج و زیارت استان سمنان در این نشست از افزایش 70 درصدی سهمیه زائران استان برای شرکت در موسم حج تمتع 96 خبر داد و گفت: امسال 10 کاروان از استان به استعداد هزار و 334 نفر به سرزمین وحی اعزام می شوند که شامل پنج
همچنین جلسات تکمیلی و متمرکز زائران به صورت مشترک در هر استان در هفته حج با حضور باشکوه زائران برگزار خواهد شد.
در سال جاری بیش از86 هزار ایرانی از سراسر کشور از 8 مرداد ماه تا 4 شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
7440/6026
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار: جانعلی فتحی
7440/6026
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.